וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורה הערבייה שהותקפה: "לא חונכתי על גזענות וכך גם אחנך"

סועד אבו זמירה, שעל פי החשד הותקפה יחד עם חברתה על ידי נערים חרדים בירושלים על רקע לאומני, התייחסה לראשונה לתקיפה. "להתנהג כך למישהו רק בגלל שהוא ערבי זה בושה"

צילום: באדיבות חדשות ערוץ 10, עריכה: טל רזניק

סועד אבו זמירה, המורה הערבייה שהותקפה אתמול יחד עם חברתה בירושלים, התייחסה הערב (חמישי) לראשונה לתקיפה. בראיון לערוץ 10 סיפרה אבו זמירה: "ירדנו מהאוטו והתחילו לירוק עלינו, לקלל אותנו ולזרוק כל מיני דברים. הם קפצו לאוטו ו'פינצ'רו' שני גלגלים עם סכינים". אבו זמירה, שהבינה הרקע לאירוע הוא ככל הנראה גזעני, אמרה כי "להתנהג בצורה הזו למישהו רק בגלל שהוא ערבי ולהשפיל אותו זה בושה". לדבריה, "אני נגד גזענות ולא חונכתי על גזענות ולשנוא יהודים בבית שלי. כך גם אחנך את הילדים שלי".

אמש הותקפו אבו זמירה וחברתה רויטל וולקוב, המלמדות בבית ספר ברמת השרון, על ידי קבוצת צעירים חרדים, בעת שהגיעו לנחם אבלים אצל חברתן בשכונת קריית משה בירושלים. המשטרה עצרה נער חרדי בן 16 בחשד שהיה מעורב ביידוי אבנים לעבר כלי הרכב של אחת מהשתיים.

שכונת קריית משה בירושלים בה הותקפה אישה ושמשת רכבה נופצה, מרץ 2013. עומר מירון
חברתה של אבו זמירה, רויטל וולקוב, ברכבה הפגוע/עומר מירון

וולקוב סיפרה אתמול כי "יידו עלינו אבנים וחפצים ממרפסת סמוכה". לדבריה, "הזכוכיות ברכב התנפצו וזה היה מפחיד מאוד. חברתי נאלצה להסתתר בחדר מדרגות של אחד הבניינים מרוב פחד. צעקו לעברנו קריאות גזעניות. זו חוויה נוראית". שתי הנשים, מורות בבית ספר, לא נפגעו, אך נגרם נזק למכונית. המשטרה, שחושדת כי מדובר בתקיפה על רקע גזעני, מסרה כי בקרוב ייעצרו חשודים נוספים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הצעיר החשוד בתקיפת מורה ערבייה וניפוץ שמשת רכבה, בבית המשפט בירושלים, מרץ 2013. טלי מאייר
הנער שנעצר בחשד לתקיפת המורות מובא להארכת מעצרו/טלי מאייר

הבוקר התייחס מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, לאירועים האלימים האחרונים על רקע גזעני ולאומני ברחבי הארץ, ואמר כי אסור לעבור לסדר היום על מקרים שכאלה. בהערכת מצב שקיים, הנחה המפכ"ל לתת עדיפות לטיפול באירועים מסוג זה. "מדובר בתופעה נפשעת ובזויה", אמר. "משטרת ישראל פעלה בנחישות בכל האירועים האחרונים, עצרה את החשודים המעורבים ואנו נמצה מולם את מלוא חומרת הדין. זו התשובה הנצחת שלנו לכל גילויי וביטויי גזענות, וזו הדרך לבער את התופעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully