וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום שונה מרצח להריגה - הדוקר נשלח ל-15 שנה

גלעד גרוסמן

18.9.2011 / 15:53

בשעת הקראת גזר דינו של הדוקר שהורשע בהסדר טיעון, הפגינו בני משפחת בן שמעון במחאה על שינוי סעיף האישום. אבי המשפחה הפגין מול הכנסת. "לא מבינים כאב הורים שאיבדו ילד"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: טל רזניק)

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה גזר היום (ראשון) 15 שנות מאסר על שלומי מזרחי, בן 33 מנס ציונה, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגתו של חי בן שמעון, במהלך קטטה שפרצה ברחובות. מזרחי הורשע במקור ברצח, אולם בסופו של דבר הוחלט להמיר את סעיף האישום נגדו. בני משפחתו של המנוח הפגינו בכניסה לבית המשפט בעת הקראת גזר הדין, בשעה שאבי המשפחה ניסים הפגין מול הכנסת. הסדר הטיעון הושג נוכח העובדה שאחד העדים המרכזיים לרצח לא עלה להעיד בשל מצבו הנפשי.

אמו של הקורבן, אביבה בן שמעון, אמרה כי "במערכת המשפט ובפרקליטות לא מבינים את כאבם של הורים שאיבדו ילד. לא היה כאן צדק. אם השופטים היו רואים את כל הראיות הם היו רואים שמדובר בבזבוז זמן של כל ההליך המשפטי". בית המשפט קבע גם כי מזרחי יפצה את משפחת בן שמעון ב-150 אלף שקל.

במהלך המהומה שהתפתחה לאחר מתן גזר הדין, צעקה אחת מקרובות משפחתו של ההרוג: "מה זה 15 שנה לרצח? נותנים לו סוכריה על מקל. שיתאבד בכלא, שההורים שלו יישבו עליו שבעה".

גזר דין לשלומי מזרחי - מואשם בהריגת חי בן שמעון במהלך קטטה במועדון, ספטמבר 2011. שי אוקנין
בני משפחתו של חי בן שמעון מפגינים נגד הסדר הטיעון, היום/שי אוקנין

לפי כתב האישום שהוגש נגד מזרחי, בליל הדקירה התפתחה קטטה בין בן שמעון ושניים מחברי הילדות שלו, מיקי בן אבו ואלירן בן חמו. מזרחי ניסה להפריד בין שני הצדדים, ולשם כך חיבק את בן שמעון, שבתגובה אמר לו: "אני אזיין אותך". מאוחר יותר הגיע מזרחי לבית של בן אבו, שם שהה בן שמעון, תפס אותו מאחור, אמר לו "את מי תזיין?", ודקר אותו פעמיים בחזה ובבטן. בתחילה הואשם מזרחי ברצח, אולם במסגרת הסדר הטיעון הומר הסעיף להריגה.

בחודש יולי שלחו בני משפחת בן שמעון מכתב לשר המשפטים, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה, בו הביעו תרעומת על הסדר הטיעון שנחתם עם מזרחי. במכתב המורכב מ-18 שאלות, העלו בני משפחת בן שמעון שורה ארוכה של תלונות המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט בתיק. לדברי בני המשפחה, המשטרה לא חקרה כראוי את זירת הרצח והושפעה מקרובת משפחה של בן אבו, שוטרת לשעבר, שלטענתם "לקחה פיקוד" על הזירה והכתיבה לשוטרים את העובדות. בנוסף, הם הלינו על כך שלא הוגשו כתבי אישום נגד אנשים נוספים שלטענתם היו מעורבים באירוע הדקירה, וגם על כך שעדי מפתח, בהם בן אבו, לא העידו במשפט.

"חומרת מעשיו של הנאשם, אשר חזר לביתו מהמועדון בו בילה, והצטייד בסכין עמו בא ל'תבוע את עלבונו' מלמדת על כוונתו לפגוע במנוח תוך עשיית שימוש בסכין, כפי שבפועל עשה, גם אם לא לגרום למותו", נכתב בגזר הדין. "הגם שמדובר בנאשם נעדר הרשעות קודמות ועל אף הבעת הצער והחרטה, חומרת התנהגותו של הנאשם, שבשל עניין של מה בכך קיפח את חיי המנוח, שהותיר אחריו משפחה שעולמה חרב עליה, מחייבת לאמץ את הסדר הטעון ברף הגבוה לו עותרת המאשימה".

גזר דין לשלומי מזרחי - מואשם בהריגת חי בן שמעון במהלך קטטה במועדון, ספטמבר 2011. שי אוקנין
בני משפחת בן שמעון בבית המשפט, היום/שי אוקנין

"אין לנו כוחות נפש, ואין לנו כוחות פיזיים ולא כוחות כלכליים להתמודד עם רצח נתעב זה", כתבו בני המשפחה במכתב. "שמנו מבטחנו בבית המשפט, ששם ייעשה הצדק ושם האמת תצא לאור: למה חי נרצח?". לדבריהם, "כמו תמיד, בסופו של יום, אנו מוצאים עצמנו עם אותה שאלה, ושאלות נוספות".

עוד באותו נושא
כתב האישום המקורי שהוגש נגד מזרחי
הדוקר למוות הורשע בהריגה - אם הקרבן איימה להתאבד
"עבור רוצח עשיר ממירים את האישום להריגה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully