וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה שליטה על השריפה בירושלים; כיבוי האש יימשך הלילה

המפכ"ל דנינו אמר כי האזורים שעלו בלהבות כובו, וכי כעת מנסים למנוע מהאש להתחדש ומתושבים להגיע אל מקומות מסוכנים. 5 דירות עלו באש ו-3 בני אדם נפגעו קל מעשן, נבדק חשד להצתה

צילום: אסף אברס, אריק אבולוף, שרית נח, כבאות והצלה ירושלים; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

שריפת יער פרצה אחר הצהריים (רביעי) בשכונת עין כרם בירושלים, סמוך להר הרצל וליד ושם. במשך כמה שעות פעלו כ-50 צוותי כיבוי ושישה מטוסים באזור, ובערב הם הצליחו להשיג שליטה על האש. עם זאת, פעולות הכיבוי במוקדים קטנים רבים צפויות להימשך כל הלילה. חמש דירות עלו באש כתוצאה מהאש ושלושה בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן, בהם כבאי. המשטרה מאות דיירים מהשכונות עין כרם וקריית יובל בבירה, וכן את יד ושם. נבדק חשד כי הצתה מכוונת היא שגרמה לשריפה. במקביל, כוחות הכיבוי השתלטו על שריפה נוספת שפרצה אחר הצהריים סמוך ליישוב נטף שליד הבירה. גם משם פונו תושבים.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר הערב כי מוקדי השריפה בשליטה. "מרבית המקומות שנדלקו כובו, וכמעט ואין מוקדים נוספים. כל האזורים בשליטה", אמר לכלי התקשורת. "היו פה כמה חלקים בשעות האחרונות בהם השריפה סיכנה מאוד את האזור, ובחלק מהמקרים השריפה הגיעה ממש לבתים. מטרתנו היא להחזיר את החיים פה לשגרה, לוודא שהשריפה לא תחזור והמטרה שלנו שלא יחזרו אנשים למקומות שרמת הסיכון גבוהה, לראות שהחשמל חוזר והחיים חוזרים לשיגרה".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
השרה גרמן הודיעה: לא יהיה שר"פ בבתי החולים הציבוריים
אם החטוף נגד נתניהו: "הסכם האסירים חסר אחריות"
היסטוריה: מעבידים יחויבו להעסיק בעלי מוגבלויות

שריפה משתוללת בעין כרם, ירושלים. אורי דיוויס - דוברות איחוד הצלה,
שכונת עין כרם, אחר הצהריים/אורי דיוויס - דוברות איחוד הצלה

הבתים שעלו באש היו ברחוב בלומנפלד שבין השכונות עין כרם וקריית יובל. גם מרחוב שמריהו לוין פונו דיירים. בקריית יובל נפגעו כמה מכלי גז כתוצאה מהאש. כוחות הכיבוי הצליחו לעצור את דליפת הגז ולמנוע פיצוץ. המשטרה סגרה לתנועה את רחוב הנטקה, המקשר בין עין כרם לקריית יובל, וכן את כיכר עין כרם. חברת החשמל ניתקה את זרם החשמל מהרחובות שמריהו לוין, בלומנפלד, חיים חביב ומאיר אבנר. בערב החלו עובדי החברה לחבר מחדש את הבתים אחרי שקיבלו אישור לכך מהמשטרה.

דובר שירותי כבאות והצלה ירושלים, אודי גל, אמר לוואלה! חדשות: "מדובר בשריפה שהחלה בשעות הצהריים סביב השעה 14:30. בגלל משטר הרוחות ותנאי היובש הקשים שהיו היום, האש התפשטה במהירות מהוואדי של עין כרם לכיוון שכונת קריית יובל. במקום פעלו בסך הכל 50 צוותי כיבוי ושמונה מטוסי כיבוי. בשלב מסוים השריפה שינתה כיוון והחלה להתפשט לכיוון יד ושם והר הרצל. צוותים שהיו במקום הצליחו לעצור אותה סמוך מאוד ליד ושם ומנעו פגיעה במתחם. במשך שעות רבות נאבקו לוחמי האש בלהבות ובשעה 19:30 הושגה שליטה ראשונית. כמו כן, בדליקה נשרפו חמישה בתים ונגרם נזק לעשרה בתים נוספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שריפה בעין כרם, ירושלים. טלי מאייר
עשן מיתמר באזור עין כרם, הערב/טלי מאייר

איריס, עובדת יד ושם, אמרה לוואלה! חדשות כי בשעה 16:00 פונו העובדים והמבקרים מהמוסד. "הכול עבר פה חיטוי של מכבי אש ואני יודעת שהאש נמצאת עכשיו בתחתית של הר הזיכרון, שזה ההר שעליו יד ושם", סיפרה. "זה עדיין לא קרוב למוזיאון עצמו. האש רק במרגלות ההר, ליד בניין הקהילות. יש כוחות של מכבי אש ומשטרה במקום".

דובר מחוז ירושלים בשירותי כיבוי והצלה, קובי ארז, סיפר: "היו לנו שני אירועים במקביל. שריפה גדולה בנטף שהתקרבה ליישוב, והופעלו שישה מטוסי כיבוי. מדובר בתוואי שטח מאוד קשה והגישה של צוותי הכיבוי בקרקע הייתה קשה מאוד. במקביל, נקראנו לשריפה באזור עין כרם. מיד עם הגעת הצוותים הראשונים הבנו שמדובר בשריפה גדולה והוקפצו צוותים מכל רחבי הארץ, כולל שמונה מטוסי כיבוי. עשרות כבאים עסקו בכיבוי השריפה תוך סיכון עצמי גבוה ומניעת פגיעה בנפש ורכוש. לצערנו, ניזוקו כמה בתים בשריפה. בהתחשב בממדי השריפה, הנזק הוא קטן, לעומת מה שיכל להתפתח בשטח. הצוותים יישארו לעבוד לאורך כל הלילה".

שריפת חורש בשכונת עין כרם בירושלים 25 ביוני 2014. אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים,
שריפת חורש בשכונת עין כרם בירושלים 25 ביוני 2014/אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים

אברהם, תושב רחוב שמריהו לוין בירושלים, סיפר לוואלה! חדשות: "הייתי עם בתי בת השנתיים בבית חמי התחלנו להריח ריח כבד של עשן, חלקיקים החלו להיכנס מהחלונות. התחלנו להבחין במסוקים באוויר, הסתכלנו מהרחוב וראינו שבסוף הרחוב עולה עשן רב. למקום הגיעו כוחות משטרה רבים שסגרו את הרחוב ומנעו כניסה אליו. באמצעות מגפון הם קראו לכל התושבים לצאת מהבתים, זה ממש לא נעים באמצע היום לעזוב את הבית, הגיע לכיוון ביתנו איש משטרה וביקש מאתנו לעזוב את הבית, עלינו לרכב ונסענו לבית של קרובי משפחתנו. כשיצאנו מהבית האוויר היה אביך מאוד והיה מחניק עד כדי שיעול, שמענו שכמה בתים ניזוקו, אנחנו מקווים שכוחות הכיבוי יעצרו את השריפה".

שריפת חורש בשכונת עין כרם בירושלים 25 ביוני 2014. אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים,
שריפת חורש בשכונת עין כרם בירושלים 25 ביוני 2014/אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', בא אחר הצהריים לחפ"ק בהר הרצל, שם כינסו בכירי המשטרה, בהם המפכ"ל דנינו ומפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטה, הערכת מצב. "בשכונות הסמוכות לשריפה יש כמה דירות שעלו באש", אמר אהרונוביץ' בחפ"ק. "מטוסים עובדים, הזעקנו מכל הארץ כבאיות לירושלים, יש פה עשרות צוותים וכרגע הבעיה המרכזית זה ההשתלטות. יש שריפה נוספת בנטף, וגם שם התחלנו בפינוי כי יש חשש גם שם. המאמץ המרכזי הוא בירושלים, המאמץ המשני הוא בנטף. זה ייקח זמן, אבל אני מקווה שהשריפה תיכבה".

שריפה בעין כרם, ירושלים. תמונות גולשים
קרדיט:
ישראל אריאל, ספק 500
שריפה בעין כרם, ירושלים/ספק 500, תמונות גולשים קרדיט: ישראל אריאל

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת נכח גם הוא בחפ"ק ופיקח משם על הגורמים העירוניים הפועלים בשטח – צוותי אגף החירום והביטחון המסייעים לכוחות ההצלה בפינוי תושבים וצוותי אגף הרווחה המסייעים לתושבים להתפנות אל שני מתנ"סים בעיר.

יחיאל לוי, מנהל מינהל קהילתי יובלים, סיפר: "מרגע שהתחילה השריפה פתחנו חפ"ק בשני מוקדים: אחד ברחוב צ'ילה ועוד אחד עורפי ברחוב שטרן. אנחנו ערוכים לקלוט משפחות ובודדים שיתפנו. היו אצלנו כ-30 איש וחלקם כבר חזרו הביתה. חלק מחכים פה שיירגעו הדברים, בעיקר קשישים ונכים. צוות הרווחה עושה טלפונים יזומים ומוודאים עם קשישים ונזקקים אם הם צריכים עזרה. יש פה בני נוער, גרעינים שונים שעוזרים לנו. אנחנו נערכים ללילה אם יהיה צורך בפינויים נוספים".

העירייה קראה לתושבים להישמע להוראות כוחות הביטחון ולפנות במקרה הצורך למוקד העירייה במספר הטלפון 106. במנהל הקהילתי נפתח חמ"ל לתושבים במצוקה, שמספרו 02-6414896.

(עדכון ראשון: 16:22)

מפקד מחוז ירושלים יוסי פריינטה, סמוך למקום השריפה בעין כרם   25 ביוני 2014. אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים,
מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטה, סמוך למקום השריפה/אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים
שריפה השריפה כפי שנצפית מקומה 15 במגדל העיר, ירושלים. עמית ברק - סוכנות תצפית,
שריפה השריפה כפי שנצפית מקומה 15 במגדל העיר, ירושלים/עמית ברק - סוכנות תצפית
שריפה השריפה כפי שנצפית מקומה 15 במגדל העיר, ירושלים. עמית ברק - סוכנות תצפית,
שריפה השריפה כפי שנצפית מקומה 15 במגדל העיר, ירושלים/עמית ברק - סוכנות תצפית
שריפה בעין כרם, ירושלים. גיל שילה, תמונות גולשים
הלהבות בעין כרם/תמונות גולשים, גיל שילה
שריפה בעין כרם, ירושלים. אודליה בלעיש, תמונות גולשים
שריפה בעין כרם, ירושלים/תמונות גולשים, אודליה בלעיש
שריפה בעין כרם מפנים תושבים מהבתים, ירושלים. טלי מאייר
שריפה בעין כרם מפנים תושבים מהבתים, ירושלים/טלי מאייר
שריפה משתוללת בעין כרם, ירושלים. אורי דיוויס - דוברות איחוד הצלה,
שריפה משתוללת בעין כרם, ירושלים/אורי דיוויס - דוברות איחוד הצלה
שריפה בעין כרם, ירושלים. אוהד אלבז, תמונות גולשים
שריפה בעין כרם, ירושלים/תמונות גולשים, אוהד אלבז
שריפה בעין כרם, ירושלים. טלי מאייר
שריפה בעין כרם, ירושלים/טלי מאייר
לבקשת המשטרה צוות השגחה של חברת החשמל ניתק את החשמל ברחובות שמריהו לוין, בלומפילד, חיים חביב ומאיר אבנר. יח"צ
דוברות חברת חשמל,
עובד חברת החשמל שניתק את הזרם מכמה רחובות/יח"צ דוברות חברת חשמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully