וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מציגה: זהו מל"ט הריגול האמריקאי שלכדנו

הטלוויזיה האירנית הציגה את ה"חמקן" שנפל בשטחה בשבוע שעבר - ובניגוד לטענות שנשמעו בארה"ב, הוא נראה שלם לגמרי. בארה"ב מטילים ספק ביכולתה הטכנולוגית של אירן להפיק ממנו מידע

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

מציגים לראווה את ה"שלל": שלטונות אירן פרסמו הערב (חמישי) ברשת החדשות Press TV תמונות של מטוס הריגול האמריקאי, ה"חמקן", שנפל בשבוע שעבר בשטח המדינה. מסרט הווידאו ששודר ניתן ללמוד כי המטוס הלא-מאויש, מדגם 170-RQ, עדיין שלם, בניגוד לטענות שנשמעו מהצד האמריקאי, לפיהן הוא התרסק וחלקים ממנו אבדו.

בארצות הברית הביעו אתמול ספק ביכולתה של אירן להפיק תועלת משברי המטוס. "לאירנים יש ערימת פסולת, והם עדיין מנסים להבין מה לעשות בה", אמר גורם בכיר בוושינגטון. לטענתו, המטוס נאלץ לנחות בשל כשל במערכת ההנחיה, ולא משום שיורט על ידי האירנים. גורם אחר ציין כי יכולותיה של ארצות הברית הן מתקדמות "בצורה בלתי רגילה, ולא בטוח שהאירנים מחזיקים במומחיות הנחוצה לנצל את הידע שהושקע בכלי הטיס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצא את ההבדלים. תמונות של המל"ט שפורסמו בטלוויזיה האמריקנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, הגנרל אמיר עלי חאז'יזדה, אמר כי "לאחרונה, בעזרת מידע שאספנו באמצעי מעקב אלקטרוניים מדויקים, למדנו שהמטוס ניסה לחדור לשטח האווירי של אירן למטרות ריגול". לדבריו, המטוס הצליח לטוס מעל אירן, בחלקה המזרחי של המדינה, יורט בצורה שלא תסב לו נזק והונחת בשלום.

ארה"ב התחייבה בעבר שאינה טסה מעל אירן

לפי דיווחים שונים מאז האירוע, קהילת המודיעין האמריקאית ואנשי צבא הממוקמים באפגניסטן היו מעורבים בהפעלת המל"ט, מסוג RQ-170, שהיה במשימה מעל שמי אפגניסטן. משימתו הראשית הייתה לתור אחר פעילות אפשרית של מורדים במדינה, ולא כללה, לכאורה, הוראה לחדור לשמי אירן. הגורמים הרשמיים שהתייחסו לתקרית דיברו בחשאיות, מתוקף תפקידם המודיעיני, אך מיוחס להם קשר ישיר לאירוע. ב-CIA נמנעו ממסירת תגובה רשמית. גורמים אמריקאים רשמיים התחייבו לאורך השנים כי אינם טסים מעל שטחה האווירי של אירן.

באשר לנסיבות בהן נפל המטוס, מתנהלת מלחמת גרסאות בין ארצות הברית ואירן. בעוד שהאירנים טוענים כי המל"ט הופל על ידי כוח משמרות המהפכה במדינה, גורמים ב-CIA טוענים כי הוא נפל בשל תקלה במערכת ההנחיה במהלך משימת הריגול.

עוד בנושא
אחרי הכחשות רבות, ארה"ב אישרה: מל"ט אבד מעל אירן
אירן מאיימת: התגובה לאירוע עלולה להיות מחוץ לגבולותינו

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully