וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד: "לא גינינו הפיגוע בדרום כי המצב מורכב"

פנחס וולף

26.8.2011 / 3:00

מדוע לא גינתה הרשות הפלסטינית את מתקפת הטרור בדרום בשבוע שעבר? ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, מודע לביקורת הנוקבת מצד ישראל, הסביר בשיחת מסדרון עם אבי דיכטר: "המצב מורכב"

שבוע לאחר הפיגוע המשולב באילת ביקש אמש (חמישי) ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, להבהיר מדוע לא גינתה הרשות הפלסטינית את מתקפת הטרור הרצחנית. בשיחה לא רשמית עם ח"כ אבי דיכטר (קדימה) טען פיאד כי "המצב הרבה יותר מורכב מאשר גינוי כזה או אחר".

לוואלה! חדשות נודע כי בעת מפגש עם 40 חברי קונגרס אמריקאים בירושלים, ניהלו פיאד וח"כ אבי דיכטר (קדימה) שיחת מסדרון בעקבות דברים שאמר דיכטר על שתיקתה של הרשות הפלסטינית לאחר הפיגוע הרצחני בדרום ולעובדה שהמחבלים יצאו מעזה, לטענתו. במהלך הסתודדותם ביקש ראש הממשלה הפלסטיני לברר מדוע מתח דיכטר ביקורת נוקבת בתקשורת עליו ועל יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

"איך אתם רוצים לנהל מדינה כשאין לכם שליטה על הנעשה בעזה?" שאל דיכטר והוסיף כי "בפועל יש ממשלה אחת באזור יהודה ושומרון ואחת נוספת בעזה". פיאד השיב כי "המצב הרבה יותר מורכב מאשר גינוי כזה או אחר, אנחנו מודעים לבעייתיות בעזה ומנסים לפעול". מנגד, טען דיכטר כי "המציאות הנוכחית, כאשר אין לרשות הפלסטינית שליטה על הנעשה בעזה, היא הוכחה נוספת כי מדינה פלסטינית אינה משימה ברת השגה". בהמשך, ביקש דיכטר מראש הממשלה הפלסטיני לגלות אחריות ולצאת כנגד מתקפות הטרור היוצאות מעזה.

"הפיוס בין פתח לחמאס מזויף"

במהלך פגישתו עם חברי הקונגרס האמריקאים, מתח דיכטר ביקורת על אופי הסכם הפיוס בין חמאס ופתח. לדבריו, "הפיוס המזויף של פתח וחמאס נועד אך ורק לצייר ממשלה פלסטינית מאוחדת לקראת ההצבעה באו"ם. בפועל, אבו מאזן ופיאד לא ביקרו בעזה למעלה מ-4 שנים, זו לא מציאות של נשיא וראש ממשלה". בנוסף לכך, התייחס דיכטר להשלכות הביטחוניות שיהיו להכרה בינלאומית במדינה הפלסטינית עבור ישראל. "ההכרזה באו"ם תביא את עזה לפתחה של מדינת ישראל, כאשר כל שאר הגורמים מתנערים", אמר.

מלשכת דיכטר סירבו להתייחס לתוכן השיחה בינו לבין פיאד. עם זאת, נמסר מהלשכה כי "במהלך תדרוך לחברי קונגרס נתקלו השניים אחד בשני באופן ספונטני ושוחחו ביניהם. השיחה התנהלה בארבע עיניים, בשפה הערבית ובאופן חברי ברמה האישית, ואיננו יכולים לאשר את תוכן הדברים".

עוד בנושא:
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב
ליברמן: להנהגת הרשות אחריות מלאה לפיגוע בדרום
אבו מאזן: לכנס דיון דחוף באו"ם על תקיפות צה"ל

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully