וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: בתוך שבועות תיכנס לפעילות סוללה שלישית של כיפת ברזל

יהושע בריינר

21.8.2011 / 17:39

שר הביטחון סייר באתר פרישת סוללת המערכת באשקלון, וציין עוד כי בתוך שנתיים ייפרשו ברחבי ישראל תשע סוללות מבצעיות של המערכת ליירוט רקטות. "מי שמשגר רקטות - ראשו ייפרד מגופו"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

שר הביטחון, אהוד ברק, סייר אחר הצהריים (ראשון) באתר הפרישה של סוללת "כיפת ברזל" באשקלון, וקיבל תדרוך ממפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף דורון גביש, על הצלחות היירוט של המערכת מאז החל גל ההסלמה הנוכחי. במהלך הביקור אמר ברק כי תוך שבועות ספורים תיכנס לפעילות סוללה שלישית, וכי עד סוף השנה הנוכחית יפעלו כבר ארבע סוללות מבצעיות של המערכת.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
עלות יירוט הרקטות מיום חמישי: יותר מ-1.2 מיליון דולר
צה”ל תקף מוצב של חמאס, הפלסטינים: 7 נפצעו בתקיפה
בין האחראים לפיגוע שחוסלו: מעורבים בחטיפת שליט

כיפת ברזל. AP
עוד אחת בתוך שבועות, רביעית עד סוף השנה. "כיפת ברזל" באשקלון/AP

ברק המשיך וציין כי בתוך שנתיים ייפרשו תשע סוללות מבצעיות ברחבי הארץ. "המבחן הנוכחי עלול להימשך עוד מספר ימים", ציין ברק, "נמשיך ונפעל ככל שיידרש על מנת להביא לרגיעה, ולמנוע פגיעה באזרחי ישראל. צה"ל פוגע בחדות, בתכליתיות ובלי 'צלצולים', בשורה רחבה של פעולות". בהמשך התייחס ברק לשורת החיסולים המוצלחים של בכירי ארגון ועדות ההתנגדות הפלסטיני, ואמר כי "רוב מבצעי הפיגוע הקשה ביום חמישי נהרגו בשטח, ראשי הארגון שעומד מאחורי הפעולה חוסלו, ובמהלך הימים האחרונים ביצענו עשרות פעולות התקפיות מעל עזה. מי שמשגר רקטות לעבר ישראל – סביר שגופו ייפרד מראשו".

שר הביטחון אהוד ברק, בסיור בכיפת ברזל באשקלון, אוגוסט 2011. משרד הביטחון
"מי שמשגר רקטות לעבר ישראל - סביר שגופו ייפרד מראשו". ברק במהלך הסיור, היום/משרד הביטחון

ברק התייחס גם למתיחות השורה בין ירושלים לקהיר מאז הפיגוע ביום חמישי, ואף אמר כי ישראל תסכים להצבה של כוחות מצרים נוספים בסיני. "כל פעולה מצרית בסיני שתתרום לשקט היא מבורכת. היחסים עם מצרים חשובים ואנו מעריכים את דבקות המצרים בהסכם השלום ובהסכמים בינלאומיים", אמר ברק.

תא"ל גביש התייחס לפעילות "כיפת ברזל" בימים האחרונים, ואמר כי המערכת זוכה לאחוזי יירוט גבוהים, אך סייג ואמר כי חשוב לזכור שהמערכת איננה הרמטית, וכי מדובר במערכת ראשונה מסוגה בעולם, על אף שכבר בימיה הראשונים הצליחה להציל חיים.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully