וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשביתה? פריצת דרך במו"מ בין הרופאים והאוצר

אריאל נוי

4.8.2011 / 0:01

בהודעה משותפת לאוצר ולרופאים נודע כי הצדדים הגיעו להסכמה על תוספת תקנים לרופאים בבתי החולים, וכן להגבלת מספר המשמרות של המתמחים. ד"ר אידלמן הפסיק את שביתת הרעב

פריצת דרך משמעותית חלה במשא ומתן בין משרדי האוצר והבריאות להסתדרות הרופאים: הצדדים הצליחו להגיע אמש (רביעי) לסיכום על הקצאת 1,000 תקנים נוספים לרופאים בבתי החולים הציבוריים - כפי שדרשו המתמחים, אשר יעוגנו בהסכם קיבוצי. כמו כן, מספר תורנויות המתמחים יצומצם עד לכדי שש בחודש, מהלך שיישומו ייצא לדרך באופן מידי, ולאורך השנתיים הקרובות.

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות
הרופאים המתמחים הכריעו: יממשו מחר את פיטוריהם
לראשונה מאז פרוץ המשבר: נתניהו נפגש עם אידלמן
ביניש נזפה ברופאים: ”השביתה שלכם היא יעד”
אידלמן: ”אמשיך להיאבק למען הסכם עד שאתמוטט”


כמו כן, במטרה לחזק את הרפואה בפריפריה, יוקצו מענקים בסך של עד 300 אלף שקלים לעידוד הרופאים לעבור אל מחוץ למרכז, ובמקצועות בהם ישנה מצוקת כוח אדם. במטרה לסיים את הסכסוך, הצדדים יתכנסו למשא ומתן מואץ ואינטנסיבי ביתרת הנושאים.

בשל ההתפתחות הדרמטית במשא ומתן, יו"ר הסתדרות הרופאים הישראלית, ד"ר ליאוניד אידלמן, הפסיק את שביתת הרעב שפתח לפני 12 ימים. "זהו רגע היסטורי", אמר אידלמן אמש, "אני רואה שיש רצון אמיתי, אנו יוצרים רפורמה משמעותית במערכת הבריאות הציבורית. מתרקם הסכם היסטורי לרפואה בישראל. אני רוצה להודות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנכ?ל משרד רה?מ, איל גבאי ולשר האוצר יובל שטייניץ. זו פעם ראשונה שראיתי נכונות אמיתית לפתור את מצוקות מערכת הבריאות הציבורי". ראש הממשלה נתניהו שוחח עם אידלמן, ואמר כי "אנחנו עכשיו על המסלול הנכון. עלינו לצמצם את הפערים ולסיים את השביתה".

אלא שלא כולם שותפים לאידיליה, עדיין: הרופאים המתמחים הודיעו כי הם אינם מכירים את פרטי ההסכם המסתמן, ודוברם, עופר גולן, מסר כי לפי שעה - מכתבי הפיטורין עליהם חתמו צפויים להיכנס מחר לתוקפם כמתוכנן. עם זאת, בכוונתם לבחון את ההסכם המסתמן ולפעול בהתאם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח לאחר ההודעה עם אידלמן, ובירך אותו על סיום שביתת הרעב. "אני מרוצה מההתקדמות לקראת הסכם עם הרופאים", אמר נתניהו. "אנחנו עכשיו על המסלול הנכון. עלינו לצמצם את הפערים ולסיים את השביתה".

גם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בירך על ההתקדמות ואמר כי "כולי תקווה שהמשא ומתן יימשך באינטנסיביות הנדרשת משני הצדדים, כדי שנוכל להגיע להסכם כולל במערכת הבריאות - ולהביא לסיום השביתה לרווחת ציבור החולים".

(עדכון ראשון: 20:42)

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully