וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הסטאז'רים שובתים: רופאים בכירים ייאלצו לקבל חולים

אריאל נוי

20.7.2011 / 19:28

במקביל להתרחבות מחאת הרופאים, הם הודיעו היום על הקמת ארגון בשם "מרשם", אליה יצטרפו הרופאים המתמחים, שיאפשר להם לשבות גם במקרה של צווי מניעה להסתדרות הרופאים

מחאת הרופאים מתרחבת: גם הסטאז'רים, הנמצאים לפני שלב ההתמחות, החליטו הערב (רביעי) להצטרף למאבק המתמחים, והם עזבו את כל בתי החולים הממשלתיים בארץ. משמעות המהלך היא כי רופאים בכירים, הנמצאים בתחום גם עשרות שנים, ייאלצו להתחיל לקבל חולים.

מחאת הרופאים - כותרות אחרונות
בגלל המחאה: מחצית מבתי החולים בלי רופאים מתמחים
לאחר הפיצוץ במשא ומתן: הרופאים נטשו מחלקות
המתמחים: "ההסכם המסתמן - אגרוף בפרצוף"

במקביל, המתמחים מנסים לארגן ולמסד את מחאתם: היום הודיעו כמה מהם על הקמת ארגון בשם "מרשם", שתשאף לאגד את הרופאים. ד"ר יונה וייסבוך, העומד בראש העמותה, מסר כי כרגע הם מתאגדים כדי לצבור כוח, והקימו אתר בפייסבוק דרכו אמורים המתמחים להירשם לאיגוד. מטרת המהלך, להביא לכך כי אם ההסתדרות הרפואית תקבל צווי מניעה לשביתה – הארגון על חבריו יוכל לשבות, בעוד שהרופאים הבכירים ייאלצו להישאר בעמדותיהם. הערב ייפגשו נציגי הארגון בבית החולים מאיר בכפר סבא, במטרה לבחון את צעדיהם הבאים. במקביל, בעמותה כבר שכרו את שירותיה של עורכת הדין טל קרת, במטרה להיערך משפטית לכוונות רופאים בכירים לתבוע את המתמחים על נטישתם את בתי החולים.

מחאת הרופאים בתל אביב ליד בניין ההסתדרות, יולי 2011. אורי לנץ
עזבו את בתי החולים. מתמחים שנטשו את איכילוב/אורי לנץ

כמו כן, מחר בבוקר בשעה 10:00 יגיעו אלפי מתמחים וסטאז'רים להפגנה בגן הוורדים שמול משכן הכנסת. בשעה זו שורר כאוס של ממש בבתי החולים, בין היתר בשל חוסר התיאום בין המתמחים לבין עצמם: בכל בית חולים מחליטים המתמחים בנפרד מתי ואיך לשבות, ואין שדרה מרכזית המקבלת את ההחלטות בעניין.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully