וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' בטכניון: הרבנים שנעצרו - ממשיכיו של גבלס

5.7.2011 / 12:25

פרופ’ עודד רגב, מרצה בכיר לפיזיקה בטכניון, כתב במאמר כי ”הקיצוניים בין הדתיים הם סכנה שיש להתגבר עליה באלימות”. הוא הציע עצמו לשמש כמג"ד תותחנים בשירות "הצד הנכון"

הסערה סביב מעצרו של הרב דב ליאור הצליחה להגיע גם לצד השני של המתרס: פרופסור בכיר בטכניון כתב מאמר תקיף בנושא, בו קרא לפתיחה במלחמת אזרחים של ממש נגד תומכי הרב דב ליאור ואף טען כי הוא מוכן לשמש כ"מפקד גדוד תותחנים" במלחמה כנגד תומכיהם של מי שהוא מכנה "ממשיכי דרכו של גבלס".

עודד רגב, פרופ' בכיר לפיזיקה בטכניון וכן באוניברסיטת קולומביה שבארה"ב, הגיב למאמר חריף שנכתב לפני יומיים באתר "My Say", שקרא, לכאורה, למלחמת אזרחים כנגד מאמיניו של הרב ליאור בעקבות המהומות שניצתו אחרי מעצרו. פרופ' רגב יצא נגד הציבור הדתי שהפגין למען ליאור, וכתב כי "אני כנראה מבוגר מדי אבל אם יתנו לי גדוד תותחנים אני מוכן למלא את פקודות הצד הנכון. גם אני חושב שהקיצוניים בין הדתיים (בפירוש לא כולם) הם סכנה שיש רק דרך אחת להתגבר עליה - באלימות מסודרת, דהיינו אקט מלחמתי לכל דבר. מי שלא יכנע כניעה מוחלטת ייאסר, מי שירים נשק - דמו בראשו".

בהמשך השווה פרופ' רגב את הרבנים שמעורבים בפרשת "תורת המלך" לפושע הנאצי יוזף גבלס. "מי שממשיך דרכו של גבלס הם ה'רבנים' שעליהם מדובר. ה'היטלר' שלהם עדיין לא הצליח להופיע בזירה. אם המדינה תמשיך להתנהג אל הנבלות האלה כמו שהיא עושה עכשיו, אין ספק שיופיע גם 'היטלר'".

עוד על מעצר הרבנים:
הרבנים תומכים בליאור ויוסף - הח"כים הדתיים פחות
הרב דב ליאור: "אסור שרבנים יחששו להביע דעה"
פעילי ימין חסמו כבישים בירושלים, חמישה נעצרו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תגובתו של פרופ' רגב כפי שהופיעה באתר "My Say"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במאמר אליו הגיב פרופ' רגב תחת הכותרת "הגיע זמן הדם", כתב העיתונאי ועורך האתר My Say, יונתן שם אור, כי "עוד מעט תיגדש הסאה והרוב הדומם יפסיק לדמם וייצא לשפוך דם. ניתן לכנות את התנגשות הדמים שתגיע בשם מלחמת אזרחים אבל אלה שנצא מולם הם אזרחים למראית עין, מוצצי לשד האומה, חולבי דמה וזוללי בשרה. הם ופאותיהם המתנפנפות ברוח הקודש, הם וישיבות הדמים שלהם שבהן, לפני שיתגייסו ליחידות הלוחמים, לומדים כי מצוות הרב עליונה על פקודות הצבא, הם ורבניהם המיתממים לומר כי אנשים אחים אנחנו והכל בנעימות גדולה ובחיוך של מדוזה טורפנית. עוד מעט והם ישתתקו, עוד מעט והם יטבעו בדמם שלהם".

שם אור ממשיך וכותב כי "בכל לידה יש דם ותהליך לידת האומה העברית לא הסתיים. לצערנו הרב, לא נוכל לקום על הרגליים לפני שכוחות האופל יחוסלו בכח הזרוע. זה קרה בארה"ב, ומחר זה יהיה גורלנו. עוד מעט ומתפרעי השחור יגלו מולם לא את השוטרים עדיני הנפש אלא את אזרחי ישראל, מפקדים ומג"דים, טייסים וסיירים במילואים. גדודי צבא השם ישתוללו. מתוך קיאם שלהם הם ינסו להרים ראש ולומר הרף, אבל לשווא. רק כניעה מוחלטת, ללא שום תנאי".

בסיום המאמר החריף כתב שם אור, כי "תהיה מלחמה וישפך דם, אבל העם יקום ויעמוד. העידית תצא לקרב. אלא שכבר מבינים כי הפור הוטל, אלה מול אלה, המדינה או הגטו, חיים או מוות. הגיעה עת קרב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנת תמיכה ברב דב ליאור ויעקב יוסף מול בית המשפט העליון, יולי 2011. מגד גוזני
"עוד מעט תיגדש הסאה והרוב הדומם יפסיק לדמם וייצא לשפוך דם". ההפגנה נגד מעצרו של הרב דב ליאור בירושלים, אתמול/מגד גוזני

המאמר זכה לביקורת רבה ברשת האינטרנט והיו שטענו כי מדובר בהסתה של ממש, אולם שם אור עצמו מבטל את ההאשמות והבהיר בשיחה עם וואלה! חדשות כי לא עבר על החוק: "לא קראתי למלחמת אחים פשוט כי אני לא מגדיר את האנשים האלה כאחים. אני צופה שתהיה מלחמת אזרחים ואני אומר את זה בצער רב. לא הסתתי והמאמר נכתב במסגרת חופש הביטוי. אני חוזה שחורות למדינה וחוזה שזה מה שיקרה ואינני רואה מישהו שיפרש את המאמר שלי אחרת".

מהטכניון סירבו להגיב לדברים, אך פרופ' רגב מסר בתגובה: "למה אתם מפרסמים טוקבקים? פשוט תפרסמו את כל המאמר. אין כאן שום עבירה בדברים ואני לא רוצה להגיב".

בועז ווליניץ השתתף בהכנת הידיעה

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully