וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט ביוון אישר את תכנית הצנע במלואה

בזכות אישור הרפורמה שמטרתה להציל את המדינה מהמשבר הכלכלי אליו נקלעה - תקבל יוון סיוע כלכלי מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע העולמית על סך 110 מיליארד אירו ולא תוכרז כחדלת פירעון

הפרלמנט של יוון אישר היום (חמישי) את חלקה השני של התכנית הכלכלית בת חמש השנים, במסגרת מדיניות הצנע הנרחבת של הממשלה, בראשות ראש הממשלה, ג'ורג' פפנדראו. יוון נדרשה להעביר את התוכנית על מנת לקבל את חבילת הסיוע הכלכלי של האיחוד האירופי וקרן המטבע העולמית. 155 חברי פרלמנט הצביעו בעד התוכנית ו-136 מחברי הפרלמנט התנגדו לה.

במסגרת התוכנית הכוללת יקוצצו 28 מיליארד אירו מתקציב המדינה, והסיוע שתקבל המדינה מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע העולמית יעמוד על 110 מיליארד אירו, בכך תימנע ההכרזה על יוון כחדלת פירעון.

חלקה השני של התוכנית שאושר היום עוסק בעניינים תקציביים פרטניים ובהפרטת נכסים של המדינה, ויצטרף לחלק הראשון של התוכנית שאושר אתמול הכולל קיצוצי תקציב, תוספת מיסים והקמת רשות לאומית להפרטת נכסי המדינה. בפני יוון עומד אתגר משמעותי כעת ביישום התוכנית בלוח הזמנים הצפוף שהציב לה האיחוד האירופי וקרן המטבע העולמית.

לאחר אישור התוכנית אמרו היום מנהיגי האיחוד האירופי כי "אנחנו בטוחים בעתידו של העם היווני, ואירופה ממשיכה לתמוך בו ולהפגין סולידריות כלפיו. יחד עם זאת, ישנה עוד עבודה רבה בהמשך, ואנו חוזרים וקוראים לכל המפלגות הפוליטיות במדינה לעבוד ביחד על מנת לקחת את מדינתם קדימה".

תוכנית הצנע זוכה להתנגדות רחבה בקרב אזרחי יוון, התנגדות המלווה בהפגנות ועימותים אלימים בין האזרחים לכוחות המשטרה היווניים. על רקע ההצבעה, נמשכות כל היום המהומות מחוץ לבניין הפרלמנט, שם ממשיכים בימים האחרונים האזרחים להפגין, רובם תומכי מפלגות השמאל, נגד הקיצוצים. רוב המפגינים שומרים על הסדר, אך ישנם מאות צעירים המתפרעים ופוגעים ברכוש.

עוד על המשבר הכלכלי ביוון:
הפרלמנט אישר את הקיצוץ, בחוץ מהומות
יומיים של קרבות רחוב באתונה: צפו בתמונות
על רקע ההפגנות: אושרה ממשלה חדשה ביוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully