וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר: "על מצרים לנתק יחסי המסחר עם ישראל"

על רקע פתיחת מעבר רפיח למעבר פלסטינים, בירך בכיר חמאס בעזה את מצרים ואמר: "פתיחת המעבר היא התקדמות משמעותית אך איננה מספיקה, ומחייבת את ניתוק היחסים הכלכליים עם ישראל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

בחמאס מברכים על פתיחת מעבר רפיח למעבר פלסטינים וקוראים למצרים לנתק את יחסיה הכלכליים עם ישראל. בכיר חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, אמר היום (שבת) בראיון לעיתון "א-שורוק" המצרי, כי "מעתה, עם פתיחת המעבר, למנהרות ההברחה לא תהיה תועלת". לדבריו, "מצרים נטלה עד עתה חלק פעיל במצור על רצועת עזה בכך שסגרה את מעבר רפיח ומנעה העברת סיוע, שמרביתו הגיע לאל-עריש, לפלסטינים ברצועה".

א-זהאר פנה למצרים בבקשה לנתק את היחסים הכלכליים עם ישראל לאחר ההחלטה לפתוח את מעבר רפיח. לדבריו, "פתיחת המעבר היא התקדמות משמעותית אך איננה מספיקה, ומחייבת את ניתוק היחסים הכלכליים עם ישראל". א-זהאר העריך כי בין ישראל למצרים מתבצע סחר חליפין שלא עולה על שלושה מיליארדי דולרים ואמר כי לא ייתכן שסחר מסוג זה ימשיך להתקיים. הוא הוסיף, כי הכספים שישראל מרוויחה מהסחר הזה מסייעים לה בבניית ההתנחלויות.

150 פלסטינים עברו מהרצועה למצרים

בהתאם להחלטת השלטונות במצרים, נפתח הבוקר מעבר רפיח שבגבול עזה-מצרים. על פי החלטת המצרים, אמור המעבר להישאר פתוח באופן קבוע. בשלב ראשון התירה מצרים את כניסתם של שלושה אוטובוסים שהסיעו 150 פלסטינים מהרצועה למצרים. עדי ראייה דיווחו כי מאות פלסטינים מהרצועה הגיעו למקום, והאירוע זוכה גם להתעניינות גדולה מצד התקשורת העולמית.


מפקד משטרת המעברים והגבולות הכפוף לממשלת חמאס, סלאמה ברכה, אמר כי בקרוב מי שירצה לעבור במעבר רפיח יוכל להירשם דרך אתר האינטרנט של משרד הפנים של חמאס על מנת לקבל אישור מעבר. הוא הבטיח שמשטרת המעברים מטעם חמאס תפעל כדי לאפשר מעבר נוח ומהיר לכל הפלסטינים

ביום רביעי הודיעה מצרים כי תפתח את מעבר רפיח באופן קבוע, לאחר שנים ארוכות שבמהלכן – להוציא מקרים הומניטאריים חריגים - הוא היה סגור למעבר פלסטינים. המעבר צפוי לפעול שישה ימים בשבוע, מ-9 בבוקר עד 5 בערב. גברים מתחת לגיל 18 או מעל גיל 40 וכן נשים, לא יזדקקו לאישורים מוקדמים כדי לעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully