וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש בטנסי: אסור לדבר על הומואים בבית הספר

סנאטורים במדינת טנסי העבירו חוק לפיו מורים ותלמידים בבתי ספר יסודיים ובחטיבות הביניים לא יורשו לדון בעובדת קיומם של הומוסקסואלים. המתנגדים להצעה טוענים: זה יוביל לבריונות

לא עליז בכלל: מחוקקים בסנאט של מדינת טנסי שבארה"ב אישרו ביום שישי האחרון הצעת חוק לפיה מורים בבתי ספר ציבוריים ותלמידים מגיל הגן ועד כיתה ח', לא יורשו לדון בעובדת קיומם של הומוסקסואלים ולסביות.

ההצעה, שזכתה לתגובות נזעמות ולהתנגדות רבה בציבור, זכתה לכינוי הצעת ה-"אל תאמר עליז". המתנגדים להצעה טענו, כי היא איננה הוגנת כלפי ילדים לזוגות הורים חד-מיניים, וכי הדבר יכול להוביל לבריונות כלפיהם. התומכים בהצעה אומרים כי היא נועדה לתת למורים הנחיה ברורה להתמודדות עם נושא נפיץ כאשר הם מחנכים ילדים צעירים.

"לא לדבר על נטיות מיניות שונות מהטרוסקסואליות"

ההצעה לא צפויה להגיע לבית הנבחרים בטרם פגרת האביב של המחוקקים, אך יוזם ההצעה הודיע כי הוא יקדם אותה בשנת 2012 כאשר האסיפה הכללית תחזור לפעילותה. אם אכן תעבור ההצעה, תהפוך טנסי למדינה הראשונה בה מונהג חוק שכזה. ב-2003 נדחתה הצעה דומה בוושינגטון, וכך קרה גם בקליפורניה ב-2005 ו-2006. בלואיזיאנה הועבר חוק האוסר על שימוש בחומרים המראים בבירור התנהגות מינית הומוסקסואלית בשיעורי חינוך מיני.

ההצעה כוללת בתוכה גם הגבלה על החומרים המוצגים בבתי הספר היסודי וחטיבות הביניים, ושיעורי החינוך המיני בגילאים אלו יוגבלו לשיעורים מדעיים על רביית האדם. ההצעה כפי שהועברה שונתה מהנוסח המקורי שלה לפיו "בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים לא יספקו הדרכה או חומרים שעוסקים בנטייה מינית שונה מהטרוסקסואליות".

המחוקק הרפובליקני סטייסי קמפבל מנוקסוויל, שתמך בהצעה, אמר כי הנוסח המקורי גרם לאי-נוחות בקרב חבריו למפלגה, אך "יש יותר מדרך אחת לפשוט את עורו של חתול. קיבלתי את מה שרציתי". לדבריו, השפה המקורית בה נוסחה הצעת החוק ראויה, כיוון ש"הומוסקסואלים לא מתרבים באופן טבעי", ואמר כי הצעת החוק הכרחית, כיוון שאין הנחיה ברורה של מה ניתן ללמד בנושא זה.

עם זאת, מבקרי ההצעה אומרים כי הניסוח החדש יכול ליצור בעיות אחרות. הסנטור רוי הרון אמר כי "היא יכולה שלא במתכוון למנוע חינוך לאתיקה, מוסר והתנזרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully