וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "אם נתניהו יסכים לקווי 67', נפתח דף חדש"

22.5.2011 / 12:47

מעודדים במידה מסוימת מהצהרותיו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, העבירו הפלסטינים את הכדור לפתחו של רה"מ. "אנו רוצים לשמוע מנתניהו מה עמדתו כלפי העיקרון שעליו הכריז אובמה"

"אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יסכים לפתרון שתי מדינות לשני עמים על בסיס גבולות 67', כפי שהציג בנאומו הנשיא ברק אובמה, נפתח דף חדש. אך אם הוא לא יסכים לכך – אין שום תועלת לדבר על תהליך שלום" – כך הבהיר היום (ראשון) ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת.

עריקאת קרא לנתניהו להכריז בפומבי על עמדתו הרשמית בנושא הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'. "תוצאת המשא ומתן חייבת להיות הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67', תוך חילופי שטחים בהסכמה", אמר. "אנו רוצים לשמוע מנתניהו מהי עמדתו כלפי העיקרון הזה, שעליו הכריז הנשיא ברק אובמה".

הבכיר הפלסטיני תקף את ישראל שהעניקה אישורי בנייה ל-1,500 יחידות דיור "בירושלים הכבושה", בדיוק לפני שנתניהו נסע לבית הלבן. "ההודעה הזו מבטאת את רצונו של נתניהו להרוס את תהליך השלום ואת מאמציו של אובמה".

"מחלוקות בין ידידים"

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה לדיווחים בישראל לפיהם היחסים בין ירושלים לוושינגטון עלו על שרטון. בראיון לסוכנות הידיעות AP כינה נתניהו את הדיווחים כ"חסרי פרופורציה". לדברי ראש הממשלה, "התקשורת ניפחה לגמרי את חוסר ההסכמות והוציאה אותן מעבר לכל פרופורציה. זה נכון שיש דעות חלוקות, אולם מדובר בסך הכל במחלוקות בין ידידים".

דברי ההרגעה של נתניהו נאמרו לקראת נאומו הצפוי של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בוועידת איפא"ק. לקראת נאום הנשיא האמריקאי בפני השדולה הפרו-ישראלית בבתי הקונגרס, ביקש ראש איפא"ק לי רוזנברג מחברי השדולה להימנע מקריאות בוז לעבר אובמה. הפרטים על הבקשה יוצאת הדופן פורסמו בעיתון הבריטי "טלגרף".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully