וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק פוליטיקאים מהשורה השנייה לא מוכנים להתעמת"

22.5.2011 / 0:02

בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר לוואלה! חדשות בעקבות המפגש עם אובמה כי נתניהו "עמד על העקרונות החיוניים של ישראל, אקט מנהיגותי של מדינאי, בניגוד לעמדת פוליטיקאים מהשורה השנייה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

"ראש הממשלה עמד על העקרונות החיוניים של מדינת ישראל, וזהו אקט מנהיגותי של מנהיג ומדינאי, בניגוד לעמדות של פוליטיקאים מהשורה השניה שלא יכולים להתעמת ולהגן על התביעות הבסיסיות של ישראל" – כך אמרו אמש (שבת) בכירים בפמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בימים אלו בוושינגטון, בשיחה עם וואלה! חדשות.

עם זאת, הבכירים טענו כי האמירות על המפגש הטעון בין אובמה לנתניהו ביום שישי היו חלק מניסיון להעצים את המחלוקות. לדברי הגורמים, המפגש היה אומנם טעון במידה מסוימת, אולם לאחר מכן השניים סעדו בארבע עיניים באווירה חברית, מתוך כוונה להתקדם יחד למציאת פתרונות לתהליך המדיני.

"ראש הממשלה התרשם שאובמה מחויב לביטחון שלנו והודה לו על הסיוע האמריקאי למערכת 'כיפת ברזל'", אמרו גורמים בפמליה. "השניים הזכירו שמערכת היחסים בין שתי המדינות מושתתת על בסיס איתן של עקרונות משותפים. ראש הממשלה הבהיר כי הוא מכבד את אובמה ואת ארצות הברית, גם כאשר ישנן מחלוקות ואי הסכמות".

השבת עברה על פמליית ראש הממשלה בצורה שקטה. אתמול, לאחר כניסת השבת, נערך קידוש עם ארוחת ערב במלונו של ראש הממשלה. במהלך סוף השבוע, נוצרים אוונגליסטים ויהודים אמריקאים העבירו לנתניהו מכתבי ברכה בעקבות הפגישה עם אובמה, על מה שהם הגדירו "עמידתך האיתנה למען האינטרסים של ישראל בפגישה עם הנשיא". הכותבים שיבחו בעיקר את הודעתו של נתניהו שישראל מסרבת לחזור לגבולות 67', על התנגדותו לממשלת האחדות הפלסטינית בהשתתפות חמאס ועל אמירתו שצה"ל ימשיך להיות פרוס לאורך בקעת הירדן.

לקראת הנאום בקונגרס

גם השבוע הקרוב יעמוד בסימן מדיני. הערב יישא אובמה נאום בוועידת השדולה הפרו ישראלית, אייפא"ק. ראש הממשלה ופמלייתו יאזינו בדריכות לנאום, וביום שלישי יגיע תורו של נתניהו לנאום בוועידה. 14 שעות לאחר מכן נתניהו יישא את הנאום בפני שני בתי הקונגרס, שמהווה את גולת הכותרת של הביקור בארצות הברית.

מדובר בנאום חשוב ומשמעותי, שאורכו יהיה כ- 40 דקות, ובו יפרוס את עמדתו המדינית, גם על רקע ההתפתחויות האחרונות בעולם הערבי. במהלך הביקור, נתניהו מבקש להדגיש מסרים, שאת רובם הזכיר בנאומו במליאת הכנסת בשבוע שעבר: ישראל דורשת שבעיית הפליטים לא תיפטר בישראל, כל הסכם חייב להוות סוף לתביעות, קיים קונצנזוס בישראל שגושי ההתנחלויות נשארים במדינה ושירושלים תישאר בירתה המאוחדת של ישראל ובנוסף, על הפלסטינים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. נתניהו גם דרש שכל נושאי הליבה ילובנו יחד, כמקשה אחת.

כזכור, בנאומו ביום חמישי, אובמה הפריד בין שאלת הגבולות וסידורי הביטחון, שיהיו בתחילת המשא ומתן לבין הפליטים וירושלים, שיידונו בשלב מאוחר יותר. "עתיד ירושלים והפליטים הן סוגיות טעונות רגשית", אמר בנאומו. "אך תזוזה קדימה על בסיס שטחים וביטחון מספקת בסיס לפתור גם את הסוגיות האלה ולממש את שאיפות שני הצדדים".

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.i

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully