וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: ירידה בצריכת אלכוהול בקרב ישראלים

מסקר שערכה הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול עולה כי בשנה האחרונה קיימת ירידה של 26% בקרב צעירים ו-33% בקרב מבוגרים בצריכת אלכוהול. בצריכת הסמים המצב נותר כשהיה

בשנה האחרונה חלה ירידה משמעותית בשתיית האלכוהול הן בקרב צעירים עד גיל 25 והן בקרב מבוגרים בישראל – כך עולה מסקר חדש של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול שנערך בקרב 1,000 ישראלים. 26% מהצעירים שהשתתפו בסקר העידו כי הם צורכים פחות אלכוהול, זאת לצד 33% מהמבוגרים שמסרו דיווח דומה. נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא ירידה של 5% במכירת האלכוהול.

"הסיבות לירידה בהיקף מכירת האלכוהול הן אכיפה מוגברת של החוק, לחץ הסברתי תקשורתי ועליית מחירים של מוצרי אלכוהול שונים", כך הסביר מנכ"ל הרשות, יאיר גלר בכנס שקיים ביה"ס למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית נתניה בנושא. עם זאת, גלר סבור כי עדיין קיימת יותר מדי סובלנות ציבורית כלפי צעירים משתכרים. "ריבוי השימוש באלכוהול בקרב צעירים נובע מחיקוי של תרבות המערב, מתירנות, הקושי להשיג סמים ומיעוט אלטרנטיבות לבילוי בקרב צעירים", אמר. לדבריו, "השימוש באלכוהול מתחיל כבר בגיל עשר. למעלה מ-60% מהצעירים הודו כי השתכרו בשנה האחרונה.

בצריכת הסמים לעומת זאת לא קיים כל שינוי, כאשר במדינת ישראל ישנם כיום כ-300 אלף אנשים הצורכים סמים, מהם 75 אלף קטינים – המהווים כ-11% מכלל בני הנוער במדינה. תנ"צ אורי אסטליין, ראש תחום אכיפה ברשות, אמר במהלך הכנס כי היקף הסחר בסמים בישראל הגיע אשתקד לשלושה מיליארד דולרים. "הסמים הפופולאריים אצל תלמידים הם מריחואנה, אקסטזי, טיפקס ודבק מגע", הוא הסביר. "בשנה נכנסים לארץ חמישה טון הרואין, 10 טון חשיש, 100 טון מריחואנה ו-20 מיליון כדורי אקסטזי".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully