וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "דם השהידים נשפך למען חירותנו"

15.5.2011 / 22:13

יו"ר הרשות אבו מאזן הביע הערב צער על "מות השהידים שנהרגו על ידי כוחות הצבא הישראלים, כשהם מפגינים לרגל הנכבה בתוך המולדת, בגדה, בעזה, ובגבול הסורי והלבנוני"

לרגל יום הנכבה החל היום (ראשון), נשא יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נאום לעם הפלסטיני, שבו הבהיר כי "דמם הטהור של השהידים לא נשפך לשווא. הדם נשפך למען חירותו של העם הפלסטיני וזכויותיו". בנאום ששודר בטלוויזיה הפלסטינית הביע אבו מאזן צער על מותם "של השהידים שנהרגו על ידי כוחות הצבא הישראלים, כשהם מפגינים לרגל הנכבה בתוך המולדת, בגדה, בעזה, ובגבול הסורי והלבנוני".

אבו מאזן אמר עוד כי "רצון העמים חזק יותר מכוח העושק והכיבוש". בנוסף הביע שביעות רצון מהסכם הפיוס שנחתם בשבוע שעבר בין חמאס לפתח והבטיח למלא אחר ההסכמים שהרשות הפלסטינית חתומה עליהם. "היום אנחנו מאמינים יותר מתמיד שהקמת מדינה פלסטינית עצמאית הוא דבר בלתי נמנע. העולם כולו תומך במטרה זו, שאותה אנחנו רוצים לממש על ידי הסרת הכיבוש משנת 1967. אין פתרון אחר מלבד מדינה פלסטינית ובירתה ירושלים המזרחית".

אבו מאזן אף הכריז על שלושה ימי אבל על רקע מותם של הפלסטינים במהלך הפגנות יום הנכבה שנערכו היום בעזה, בגבול ישראל-לבנון ובגבול ישראל-סוריה.

ארבע חזיתות

במהלך אירועי "יום הנכבה" התמודדה ישראל עם עימותים בגבול לבנון וסוריה, וכן בגדה ובעזה. בשיאם של האירועים חדרו מאות אזרחים סורים דרך גדר הגבול הסורי אל תוך הכפר הדרוזי מג'דל שמס שבשטח ישראל, שם שהו שעות ארוכות. חיילי צה"ל הצליחו לבסוף להדוף את המסתננים חזרה אל שטח סוריה, אך מספר מפגינים נהרגו במהלך.

בלבנון טען הצבא הסורי כי עשרה מפגינים נורו ונהרגו לאחר שהתאספו בכפר מארון א-ראס והחלו לצעוד לעבר הגבול. תקריות רבות נוספות אירעו בשטחי הגדה ובמחסום קלנדיה.

בתל אביב, דרסה הבוקר משאית בני אדם וכלי רכב לאורך דרך בר לב שבדרום העיר. אדם נהרג ו-17 נפצעו. במשטרה חושדים כי מדובר בפיגוע דריסה, אף שנהג המשאית טוען כי איבד את השליטה ברכב בעקבות תקר באחד הגלגלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully