וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע דריסה בת"א: הרוג ו-17 פצועים

איילה חננאל ואריאל נוי

15.5.2011 / 12:16

משאית פגעה במספר כלי רכב בעת שנסעה ברחוב בר לב בתל אביב. במשטרה בודקים חשד כי מדובר בפיגוע דריסה. ממד"א נמסר כי במקום ישנו הרוג, פצוע באורח בינוני ו-16 פצועים באורח קל

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, קובי אליהו. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

משאית פגעה הבוקר (ראשון) במספר כלי רכב בעת שנסעה מכיוון מחלף מסובים לכיוון שכונת התקווה בתל אביב. אדם אחד נהרג בדריסה, רוכב קטנוע נפצע באורח בינוני ו-16 בני אדם נוספים נפצעו באורח קל. כל הפצועים פונו לקבלת טיפול בבתי החולים איכילוב בתל אביב, שיבא בתל השומר ובית החולים וולפסון בחולון.

נהג המשאית, צעיר ערבי ישראלי תושב המרכז, נעצר והרקע למקרה נבדק. במשטרה חוקרים חשד לפיגוע דריסה מכוון. בחקירה נודע, כי רישיונו של נהג המשאית נשלל בשנת 2009, אך אין לו עבר פלילי והוא אינו מוכר לשב"כ.

מחקירה ראשונית עולה כי הנהג החל בנסיעה מצומת מסובים, המשיך לכיוון דרום תל אביב, פגע במספר כלי רכב והמשיך בנסיעה פרועה עד לצומת הרחובות דרך בר לב והטייסים בתל אביב, שם התנגש באוטובוס ונבלם כשוא פוגע בגדר בית הספר גולומב.

בשלב זה השתלטו עליו כוחות המשטרה, עצרו אותו ולקחו אותו לחקירה. בוחני התנועה ממחוז תל אביב עקרו את לוח המכוונים של המשאית במטרה להתחקות אחר תנועת המשאית באירוע. "לוח המכוונים הוא כמו קופסה שחורה של המשאית והנתונים יועברו לפענוח במשטרה", אמר בוחן תנועה מהמחוז.

עם זאת, נהג המשאית הכחיש בחקירתו כוונות פליליות או לאומניות. הנהג סיפר לחוקריו כי תקר באחד מגלגלי המשאית גרם לו לאבד שליטה על המשאית. במשטרה מעריכים שגרסתו של הנהג אינה תואמת את הממצאים בשטח. נהג המשאית התנגש באוטובוס ריק שבלם אותו, סמוך לבית ספר גולומב. לאורך נתיב ההרס נפגעו מספר כלי רכב, רמזורים ותחנות אוטובוס.

אמו של הנהג התייחסה לחשדות לפיהן בנה ביצע פיגוע בכוונת תחילה: "חס וחלילה שהוא ביצע מעשה כזה בכוונה. אני לא מכירה את הבן שלי?! אף פעם הוא לא עשה משהו רע". בראיון לקול ישראל סיפרה האם כי "הוא עשה תאונה - לא קורה?! הוא עובד אצל יהודים, אז איך הוא יתנפל עליהם?".

פיגוע דריסה במחלף מסוים, מאי 2011. נמרוד סונדרס
המקום נראה כמו תאונת דרכים מורכבת שפזורה לאורך מרחק גדול", דרום תל אביב, הבוקר/נמרוד סונדרס

יוסי, עד ראייה שהיה במקום ורכבו אף נפגע מהמשאית סיפר כי "כשנסענו בדרך לוד לפני הפנייה לרחוב ששת הימים הרגשנו לפתע חבטות באוטו ועפנו עם המיניבוס של ההסעה". לדבריו, "מדובר כנראה בפיגוע. אני לא נפגעתי. לקח 10 דקות עד שהמשטרה הגיעה. אפשר לראות ג'יפים הפוכים, כלי רכב הפוכים, ויש כנראה פצוע אחד קשה מאוד. היה בום ועוד בום. הנהג נראה בעל חזות ערבית".

"קיבלנו דיווח על תאונה קשה בין משאית לרוכב אופנוע. לאחר מכן שכוננים ראשונים הגיעו למקום, ראינו שלאורך של שני קילומטרים ישנם כלי רכב רבים הרוסים, פצועים, והמשאית לא עוצרת ועוברת הלאה", סיפר מנהל סניף "איחוד הצלה" מרכז, אפי פישר. "ישנה המולה גדולה במקום, והזירה גדולה נראית כמו תאונת דרכים מורכבת שפזורה לאורך מרחק גדול".

"כשהגענו למקום חשבתי שאכן מדובר בתאונה שגרתית, אבל מאוחר יותר הודיעו לנו שמדובר כנראה בפיגוע דריסה", סיפר מתנדב זק"א שהגיע לזירה, נתי שפירא. לדבריו, "הנהג המשיך מכיוון מזרח למערב ופגע בכלי רכב ללא רחמנות. ככל שעובר הזמן מתברר שישנם עוד נפגעי חרדה, והפצועים מפונים לבתי החולים הקרובים".

לפניות לכתבת: pilimm@walla.com

בהכנת הכתבה השתתף בועז ווליניץ

עדכון ראשון:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרך שעשתה המשאית במסע הדריסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully