וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים שטיסתם בוטלה מאיימים: "נתבע את נתב"ג"

איילה חננאל

5.5.2011 / 18:39

הזיהום שהתגלה במכלי הדלק של מספר מטוסים בנתב"ג והוביל לשיבושים קשים בהמראות, גרם גם לזעם רב בקרב הנוסעים. לדבריהם, הם חיכו במקום במשך שעות ארוכות מבלי שיידעו אותם על הביטול

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו)

הזיהום שהתגלה היום (חמישי) במכלי דלק המטוסים בנמל התעופה בן גוריון, והוביל לשיבושים קשים בטיסות היוצאות מהשדה, הצליח להרגיז את הנוסעים במקום, שאמרו שלא קיבלו כל הודעה רשמית על הביטולים, ואיימו שיתבעו את רשות שדות התעופה.

פולט, אזרחית צרפת בת 62, שהייתה אמורה לשוב היום לביתה, סיפרה לוואלה! חדשות כי "היינו אמורים לטוס בשעה 15:30 ועד לשלב זה איש לא פנה אלינו ועדכן אותנו שהטיסה בוטלה. למרבה האבסורד, בלוח הטיסות היה רשום עד לרגע האחרון שהטיסה ממריאה בזמן. אנחנו נמצאים כאן כעת אובדי עצות מאחר שאין לנו איפה ללון וטרם ברור האם נקבל פיצוי".

עיכוב טיסות בנתב"ג בעקבות זיהום בדלק, אפריל 2011. אורי לנץ
"למרבה האבסורד, בלוח הטיסות היה רשום עד לרגע האחרון שהטיסה ממריאה בזמן". נתב"ג, היום/אורי לנץ

גם טימור ובנו הסטודנט, אזרחים ישראלים שהיו אמורים לנסוע לרומא לחופשה אותה תכננו במשך תקופה ארוכה, הביעו זעם על המקרה: "לא ייתכן שלא קיבלנו עדכון או דיווח שהטיסה התבטלה. זה מאכזב מאוד כי לא תהיה לנו הזדמנות נוספת לנסוע השנה, ואנחנו מתכוונים לתבוע משפטית את חברת התעופה והרשות על עגמת הנפש שנגרמה לנו".

עגמת הנפש של הנוסעים הגיעה לאחר שאחר הצהריים דווח כי רשות שדות התעופה הודיעה על הפסקה מוחלטת ומידית של כל ההמראות היוצאות מנמל התעופה בן גוריון של מטוסים שתודלקו בנמל, זאת בעקבות זיהום שהתגלה במערכות תדלוק המטוסים. על פי דיווח בגלי צה"ל, בדיקה ראשונית בתחנות תדלוק המטוסים ברחבי הארץ חשפה חומר שומני שהיה בהן וככל הנראה גרם לזיהום בדלק. לפי הדיווח, התקלה התגלתה ככל הנראה כבר לפני שבועיים, אבל רק היום הגיעה לרמה שאינה מאפשרת שימוש במשאבות. עוד נמסר, כי לא נבחנת אפשרות של פגיעה מכוונת בפיות-התדלוק.

"הבעיה התגלתה ב-33 מטוסים. בסך הכל 29 מטוסים עוכבו וארבעה מטוסים נוספים תדלקו בלרנקה ובעמאן והמריאו ליעדן", אמר מנהל נתב"ג שמואל קנדל בתדרוך לעיתונאים. לדבריו, "אין חשש לחבלה מכוונת למרות השערות ראשוניות והמשך התהליך הוא שליחת המסננים לבדיקה בגרמניה. רק במהלך הלילה יגיעו תוצאות הבדיקות, מה שאומר שהמטוסים שתודלקו בדלק המזוהם יקורקעו לפחות עד שעות הבוקר - רק אז אולי יוכלו להמריא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully