וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאר הנאשמים בתיק ליברמן: הבת, היועץ והעו"ד

14.4.2011 / 0:04

מלבד שר החוץ, היועץ המשפטי לממשלה המליץ להאשים בעבירות חמורות גם את בתו של ליברמן, מיכל, את עוזרו שרון שלום ופרקליטו יואב מני. כל הפרטים על מעורבותם בפרשה

הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה אמש (רביעי) על הכוונה להגיש כתב אישום נגד אביגדור ליברמן, מיקדה כצפוי את תשומת הלב בשר החוץ. אולם מלבדו, ישנם שלושה נאשמים נוספים בפרשה - פרקליטו לשעבר של ליברמן עו"ד יואב מני, עוזרו שרון שלום, ובתו מיכל ליברמן-גילון.

עו"ד יואב מני הוא דמות מפתח בפרשה. על פי החשדות נגדו, הוא קשר עם ליברמן כדי לגבש תוכנית להמשך הפעלת החברות הקשורות לשר החוץ, תוך הסוואת הכספים שהוזרמו לכיסו של ליברמן במהלך התקופות שכיהן בתפקידים ציבוריים. לטענת הפרקליטות, מני, המיוצג על ידי עו"ד יוסי אשכנזי, הוא זה שהקים בפועל את תאגידיו של ליברמן, עמד בקשר עם צדדים נוספים ועורכי דין אחרים, ופעל לביצוע הפעולות הפיננסיות בין החברות לבין עצמן - ועם גורמים אחרים, כדי שמעורבותו של ליברמן לא תיחשף. מני חשוד בעבירות של שותפות למרמה והפרת אמונים, וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

לקשר בין ליברמן ומני חלק נכבד גם בהימשכות החקירה. ב-2007, לאחר שהחקירה נגד ליברמן הפכה לגלויה, פשטה המשטרה על משרדו של מני, והחרימה ממנו מאות מסמכים. מני וליברמן טענו כי על 1,200 המסמכים שהמשטרה ביקשה לבדוק חל חיסיון עו"ד-לקוח. בתי המשפט בערכאות השונות דנו בכך ממושכות, אך בית המשפט המחוזי התיר למשטרה לבחון את המסמכים.

מיכל ליברמן חשודה בהלבנת הון וסיוע למרמה

"התמונה המצטיירת, שעוגנה בתשתית ראייתית ולא בהכרח במידע היא תמונה מדאיגה, ומצביעה על מעורבות לכאורה של ליברמן, של בתו - ולמרבה הצער - גם של עו"ד מני, במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון של פלילי", כתב בזמנו השופט שמואל ברוך ז"ל. רק באוגוסט 2008, לאחר שבית המשפט העליון דחה בקשה נוספת לערעור על ההחלטה, הועברו המסמכים לידי המשטרה.

בתו של ליברמן, מיכל, חשודה בהלבנת הון וסיוע למרמה והפרת אמונים. על פי החשד, ב-2004, לאחר שפרש ליברמן מהכנסת בהמשך לפיטוריו מהממשלה על ידי אריאל שרון, הוא הקים חברה בשם "מ.ל.-1 חברה לסחר בינלאומי בע"מ". בעלת המניות הרשומה בחברה הייתה בתו מיכל, אז כבת 21. החברה, לטענת הפרקליטות, הרוויחה למעלה מ-2.5 מיליון דולר, כאשר 1.2 מיליון דולר מהם נרשמו בחברה בתקופה בה ליברמן כיהן בתפקידים ציבוריים.

הנאשם הנוסף בפרשה הוא שרון שלום, אחד ממקורביו של ליברמן, ומי ששימש כעוזרו וכמנהל קמפיין הבחירות של ישראל ביתנו. שלום, בן 36, כיהן כמנכ"ל "מ.ל - 1", והוא נשוי לבתו של בכיר הליכוד לשעבר דוד לוי. הוא חשוד בהלבנת הון וסיוע למרמה והפרת אמונים. הוא וליברמן הבת מיוצגים יחד על ידי עו"ד מיכה פטמן.

"תיק חשוב שכולם נושאים אליו עיניים"

מן העבר השני נמצאת ראש המחלקה הכלכלית בפרקליטות, עו"ד אביה אלף, האחראית על תיק ליברמן. בראיון ל"הארץ" לפני מספר חודשים, אמרה אלף כי "זה תיק סופר-חשוב, שכולם נושאים אליו עיניים. זה תיק שקובע נורמות". באותו ראיון אמרה עו"ד אלף בנוסף כי "בתיק הזה, כל עיכוב הוא נזק לשלטון החוק" – אותה אלף, שבעבר ספגה ביקורת על כך שהתעכבה בהעברת המלצתה לפרקליט המדינה בנוגע לתיק במשך חודשים ארוכים.

מי שלבסוף המליץ להעמיד לדין את ליברמן היה ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', שבשנים האחרונות היה אחראי בין השאר גם על חקירת הנשיא לשעבר משה קצב, וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. סגלוביץ' העביר ליועץ המשפטי כבר באוגוסט 2009 המלצה להעמיד לדין את ליברמן בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים. ההמלצה גובשה בין השאר לאחר שליברמן נחקר כמה פעמים במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה.

(עדכון ראשון: 22:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully