וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ נתניהו: מאחל לליברמן שיוכיח את חפותו

14.4.2011 / 0:01

רה"מ מיהר להגיב להודעת היועמ"ש בדבר כוונתו להגיש אישום נגד השר ליברמן בכפוף לשימוע. "אני עובד עם ליברמן זמן רב, הוא חבר מרכזי בממשלה". ליברמן עצמו אמר כי "אין לי סיבה לדאגה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: קובי נתן. עריכה: טל רזניק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב אמש (רביעי) להודעת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לפיה בכוונתו להגיש כתב אישום נגד שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכפוף לשימוע. נתניהו אמר כי "אני מאחל לשר החוץ שיוכיח את חפותו. אני עובד עם ליברמן זמן רב, הוא חבר מרכזי בממשלה ואני מקווה שהוא ימשיך לתרום את תרומתו הציבורית".

ליברמן עצמו התייחס בקצרה להחלטת היועמ"ש בנאומו אמש בוועידת ישראל ביתנו שנערכה בבנייני האומה בירושלים. ליברמן אמר לבאי הוועידה כי "אני מניח ששמעתם את ההודעה שפרסמה הפרקליטות. תמיד פעלתי על פי החוק ואין לי סיבה לדאגה. אחרי 15 שנה תינתן לי סופסוף ההזדמנות להוכיח שפעלתי לפי החוק, ואתם יודעים – אצלי מילה זה מילה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במערכת הפוליטית היו מי שקראו לליברמן להשעות את עצמו. ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה כי "על ראש הממשלה להשעות מידית את שר החוץ. לא ייתכן שמי שמואשם בהאשמות חמורות כל כך ימשיך לייצג את מדינת ישראל בעולם. מהחלטתו של היועץ המשפטי עולה מי לא נאמן, מי הפר אמונים ומי הפר את החוקים. מתברר שמבחני הנאמנות של ליברמן היו מפלטו של המושחת".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, ציין כי "ההיגיינה הציבורית מחייבת שהשר ליברמן ישעה עצמו. התעשרותו המופלגת והמואצת שעה שעסק כביכול בפרנסת ציבור, אכן מעוררת השתהות ובעיקר תמיהות. מעודד ציבורית להיווכח שניסיונותיו של ליברמן לפרק את מערכת אכיפת החוק ולחמוק מאימת הדין, באמצעות מינוי שרי משפטים, ביטחון הפנים ויועץ משפטי לממשלה, לא הועילו".

מנגד, בימין הביעו תקווה כי ליברמן ייצא בסוף המהלך זכאי. ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) ציין כי "פתיחת הליכים נגד אישיות ציבורית היא תמיד מעשה עצוב. אני מקווה לראות את השר ליברמן מסיים את הליך זכאי מחוסר אשמה, ונקי מכל רבב". חברו למפלגה, מיכאל בן ארי, אמר בתגובה להודעת היועמ"ש כי "הודעת היועץ המשפטי לממשלה באשר לליברמן מעלה צחנה ותחושה של ציד מכשפות של הפרקליטות, כשידוע שרוב מקבלי ההחלטות שם הם אנשי שמאל. אין לי ספק שאם לליברמן היו קוראים שמעון פרס או אהוד ברק, תיק החקירה היה נקבר".

תמיכה בלתי מסויגת בישראל ביתנו

במפלגת ישראל ביתנו הביעו הערכה לפועלו של ליברמן, והדגישו כי הם משוכנעים שלאחר הליך השימוע שצפוי לליברמן, יוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום. שר התשתיות עוזי לנדאו אמר כי "אנו ממשיכים בפעילות הפוליטית שלנו כאילו לא היתה החלטה".

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, אמר כי "כמו שליברמן עמד בגבורה בפני עינוי דין 15 שנה, כך גם יעמוד בפני שימוע וייצא זכאי". ח"כ דוד רותם ציין כי "אני חושב שלא יוגש כתב אישום. בתי משפט פועלים לפי ראיות. אז אומרים, אז מה קרה? הרבה פעמים כבר אמרו דברים. ליברמן הולך לשימוע ותראו מה יהיה אחרי השימוע. המפלגה ממשיכה בדרכה".

רותם הוסיף כי "הציבור בישראל בחר בליברמן והציבור הוא עדיין הריבון, וכנראה שהוא לא מאמין שיש עליו רבב. אני מכיר כמה שרים שהעבירו חברות לבנות שלהם והעבירו גם להם כסף. אולי תבדקו גם את זה פעם? אבל לא קוראים להם אביגדור ליברמן אז לא בודקים".

ח"כ פאינה קירשנבאום אמרה כי "סופסוף יש משהו שאפשר להגיב ולהתייחס לזה. אני מאמינה בחפותו והוא יוכל להוכיח אותה עכשיו. זה אור בקצה המנהרה כי זה התחלה של סוף שאנחנו יודעים עם מה אנחנו מתמודדים, אבל לשאול למה זה קרה היום בוועידת ישראל ביתנו, זו שאלה שלא צריל לשאול אותי אלא את היועמ"ש".

(עדכון ראשון: 21:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully