וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תחלץ 4 ישראלים מאזור הקרבות בחוף השנהב

7.4.2011 / 12:45

צרפת נענתה לבקשת ישראל, וכוחותיה יעבירו את הדיפלומטים, הלכודים בבית השגריר שבלב אזור הקרבות באבידג'אן, למקום מבטחים. כוחות המורדים בעיר עדיין צרים על הבונקר של הנשיא גבאגבו

משרד החוץ אישר היום (חמישי) כי ישראל פנתה לצרפת, בבקשה שתסייע בחילוצם של ארבעה מאנשי השגרירות הישראלית בחוף השנהב, שם נמשכים הקרבות בין כוחותיהם של שני הטוענים לנשיאות, לורן גבאגבו ואלסנה אווטרה.

ארבעת הדיפלומטים נמצאים במעונו של השגריר הישראלי, השוכן בלב אזור הקרבות הקשים בעיר המרכזית אבידג'אן. הם יפונו לאחד משלושת מקומות המבטחים בעיר המאובטחים על ידי כוחות שמירת השלום הצרפתיים (כוח Lincorne): בסיס צבאי, בית מלון ושגרירות צרפת.

על פי משרד החוץ, עם פרוץ הקרבות במדינה שהו בסך הכל 54 ישרלאים בחוף השנהב. רובם הספיקו לעזוב את המדינה, אך 18 נותרו בה, בהם ארבעת הדיפלומטים הנמצאים בבית השגריר, והם אינם יכולים לעזוב אותה כרגע משום ששדה התעופה סגור. השגרירות הורתה ליתר 14 הישראלים להישאר בבתיהם, וסיפקה להם מספר חירום שעמו יוכלו ליצור קשר במידה והם חשים בסכנה - ובמידת הצורך, יוזעקו כוחות צרפתיים כדי לפנות גם אותם. עד כה, לא ידוע על אף ישראלי שנפגע כתוצאה מהלחימה.

חיילי מורדים, אבידג'אן, חוף השנהב, 6 באפריל 2011. רויטרס
כוחות מורדים באבידג'אן, השבוע/רויטרס

שר החוץ הצרפתי קיבל טלפון מליברמן

מוקדם יותר הבוקר חשף שר החוץ של צרפת, אלן ז'ופה, את הבקשה הישראלית. "קיבלנו אינספור בקשות", אמר בסנאט בפריז. "רק לפני כמה דקות שוחחתי בטלפון עם שר החוץ הישראלי, שביקש את סיוע הכוח הצרפתי בפינוי הדיפלומטים הישראלים". היום אכן דווח מאבידג'אן כי כוחות צרפתיים חילצו גם את שגריר יפן ועוד שבעה דיפלומטים יפניים שנקלעו לאזורי הקרבות.

לפי הדיווחים המגיעים מאבידג'אן, הלחימה העזה נמשכת גם היום, כשהמוקד הוא עדיין מעונו של הנשיא גבאגבו, המסתתר ככל הנראה בבונקר הנמצא תחתיו. כבר אתמול דיווחו כוחותיו של אווטרה כי כי פשטו על המבנה, אולם ככל הידוע, גבאגבו טרם נתפס. אתמול גם נמסר כי המו"מ שנוהל בתיווך צרפתי, על יציאתו של גבאגבו לגלות, נקלע למבוי סתום ופוצץ.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עשן עולה מעל אבידג'אן, חוף השנהב, 6 באפריל 2011. רויטרס
עשן מעל אבידג'אן/רויטרס

בד בבד, מנהלים כוחותיו של גבאגבו לחימה גם באזורים אחרים בעיר. כך למשל, תקפו היום מסוקים צרפתיים שתי משאיות ובהן חמושים שניסו לפרוץ אל תוך מעונו של שגריר צרפת באבידג'אן, והשמידו אותן. "זה היה מהלך של הגנה עצמית", הסביר שר ההגנה הצרפתי, ז'ראר לונגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully