וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר: "לא ידעתי שהחזקתי 'קופה סודית' של אולמרט"

28.3.2011 / 15:08

אורי מסר טען במהלך הדיונים במשפטם של אהוד אולמרט ומנהלת לשכתו, כי חשב ש-300 אלף השקלים שהחזיק בכספת עבור שולה זקן "היו כשרים לחלוטין" - ולא היוו "קופה סודית"

"הייתי משוכנע שהכספים שהחזקתי היו כשרים לחלוטין" - כך אמר היום (שני) עורך הדין אורי מסר, במהלך עדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים, במשפטם של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, וראש לשכתו לשעבר שולה זקן.

מסר, שנחקר בפרשת "מרכז ההשקעות" על ידי עו"ד נבות תל-צור, טען כי הכספים שהחזיק בכספת במשרדו, שנאמדו בכ-300 אלף שקלים, היו בחזקת "כספים פוליטיים שהתקבלו אחרי תקופת הבחירות", כפי שהתיר אז החוק - ולא בבחינת "קופה סודית" כפי שטוענת הפרקליטות. לדברי מסר, "לאיש פוליטי מותר לקבל כסף בין מערכות בחירות", אמר, "זה שגרתי". מסר סיפר בעדותו כי מבקר המדינה גנז בזמנו דו"ח על 300 אלף דולר במזומן שקיבל הנשיא שמעון פרס. "גם זה היה כסף של תרומות שלא הייתה מניעה לקבל".

מסר שב ואמר כי החזיק את הכסף תחילה בכספת במשרדו, ולאחר מכן העביר את הכסף לבנק, מכיוון שבאותה תקופה אירעו שריפות בשני משרדי עורכי דין בירושלים. "לא שולה ולא אולמרט ביקשו ממני לעשות את זה. אף אחד מהם לא אמר לי איפה לשים את הכסף", העיד. הוא גם אמר שוב שהופעל עליו לחץ להפליל את אולמרט. "המשטרה רצתה את אולמרט. לחצו עליי. אמרו לי לדבר ולהציל את עצמי", סיפר.

אולמרט: הכספים הוחזקו אצל מסר כדין

בשבוע שעבר סיפר מסר בעדותו כי במשך השנים טיפל בעניינים משפטיים של אולמרט ורעייתו עליזה, והתבקש על ידי שולה זקן להחזיק במשרדו סכום כסף במזומן עבור אולמרט. לדבריו, זקן הייתה מתקשרת אליו מספר פעמים בשנה ומעבירה אליו כסף שהגיע עד לסכום של 300 אלף דולר. מסר אמר בעדותו כי החזיק את הכספים עבור אולמרט בנאמנות.

מסר הוא עד מפתח בפרשת מעטפות הכסף, בה נטען כי החזיק עבור אולמרט כספים בקופה סודית שהתקבלו מאיש העסקים משה טלנסקי ולא דווחו כדין. לטענת הפרקליטות מדובר בכ-600אלף דולרים. כמו כן, הוא נחשב לעד מרכזי בפרשת מרכז ההשקעות, בה מואשם אולמרט כי בהיותו שר התמ"ת פעל בניגוד עניינים כאשר התערב לטובת לקוחותיו של מסר.

יצוין כי אולמרט מעולם לא הכחיש כי העביר כספים למסר וטען כי הדבר נעשה כדין. יועץ התקשורת של אולמרט אמיר דן אמר בתגובה: "בצורה הברורה ביותר - לא הייתה קופה סודית או שום דבר דומה לזה, אלא כספים חוקיים שהוחזקו בנאמנות כנהוג אצל כל עורך דין".

  • עוד באותו נושא:
  • אורי מסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully