וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: 10,000 עובדים סוציאליים פותחים בשביתה

אחרי שנואשו מהבטחות משרד האוצר, 10,000 עובדים סוציאליים המועסקים במגזר הציבורי יפתחו הבוקר בשביתה כללית ללא הגבלת זמן. "הממשלה מעדיפה לקמוץ את ידה על גבם של החלשים"

10,000 עובדים סוציאליים, המועסקים במגזר הציבורי, יפתחו הבוקר (ראשון) בשביתה כללית, ללא הגבלת זמן, בדרישה לשיפור משמעותי בתנאי שכרם. השביתה תכלול את העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות, בבתי החולים, עובדי משרדי הרווחה והבריאות, הביטוח הלאומי, אגף השיקום במשרד הביטחון, קופת חולים הכללית, העובדים הסוציאליים בפנימיות, בתי החולים ועוד. השביתה עלולה לפגוע ברבע מאזרחי המדינה, הנזקקים לשירותי רווחה בלשכות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, שירות המבחן, בתי החולים ועוד.

בנוסף, השביתה חלה גם על כל העובדים הסוציאליים העובדים בעמותות מקומיות, אזוריות או ארציות, המפעילות שירותי רווחה שונים של הרשות המקומית כגון מועדונים, מרכזי הורים ילדים, מרכזי קשר, מרכזי אלימות במשטרה ועוד. השביתה אינה כוללת את העובדים הסוציאליים בחוק שירותי ביטחון, כגון העובדים הסוציאליים בצה"ל, במשטרה, ובשירות בתי הסוהר.

הפגנה של עובדים סוציאליים ושל ארגונים חברתיים מול כנס כלכלי בחיפה, כנגד מדיניות שר האוצר, מרץ 2011. אורי לנץ
שביתה ללא הגבלת זמן/אורי לנץ

בחצי השנה האחרונה ניהל איגוד העובדים הסוציאליים בליווי ההסתדרות, משא ומתן עם משרד האוצר והמעסיקים בדרישה להעלאה משמעותית בשכרם, לאחר שלטענתם השכר לא עודכן במשך 17 שנה ואף נשחק משמעותית. באיגוד טוענים כי כיום כמעט כל עובד סוציאלי שלישי מקבל השלמה לשכר מינימום.

בנוסף דורשים ההסתדרות ואיגוד העובדים הסוציאליים להחיל כל הסכם שייחתם עם האוצר גם על העובדים הסוציאליים המועסקים במגזר הפרטי, באמצעות עמותות, ארגוני מגזר שלישי וחברות כוח אדם. באיגוד העובדים הסוציאליים מציינים כי כ-40% מהשירותים הניתנים כיום על-ידי העובדים הסוציאליים בתחומי הרווחה והבריאות מבוצעים על-ידי גופים מסוג זה, המעסיקים את העובדים.

לדברי יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, השביתה הינה בלתי נמנעת, נוכח הקשחת העמדות של משרד האוצר ואי נכונותו ללכת לקראת העובדים הסוציאליים. "גורלם של מאות ילדים בסיכון, כמו גם של הקשישים חסרי הישע, הנכים, המוגבלים והחולים, מוטל עתה על כתפי ממשלת ישראל ושר האוצר", אמר פרי. "אנחנו רוצים לפגוע כמה שפחות בציבור החלש ובלקוחות הרווחה, אולם הממשלה מעדיפה לקמוץ את ידה על גבם של החלשים והנזקקים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ועדת חריגים ארצית

איגוד העובדים הסוציאליים הקים ועדת חריגים ארצית מיוחדת, שתפעל 24 שעות ביממה, בראשות עו"ס רחל וידל, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיריית בת-ים ואשר מורכבת מעובדים סוציאליים, נציגי התחומים השונים בעבודה סוציאלית, כך שתוכל לתת מענה מיידי לכל פנייה. על-פי הנחיות ועדת חריגים, אישור להחרגה מהשביתה יתבצע רק בנסיבות בהן אדם מצוי בסכנה מיידית לחייו או קיימת סכנה מיידית כי תיגרם לאדם נכות חמורה, בלתי הפיכה, אם לא יינתן לו טיפול רפואי או אחר ועל מנת למנוע את הסכנה יש צורך בהתערבות טיפולית או חוקית של עובד סוציאלי.

הפנייה לוועדת חריגים תיעשה על-ידי גורמי טיפול בקהילה, שייחשפו למקרי חירום של הרווחה, כגון משטרה, בית חולים, מערכת החינוך, ראשי רשויות מקומיות, עורכי דין וכדומה. דרכי הפנייה לוועדת חריגים הינם באמצעות הדואר האלקטרוני בכתובת: harigim@socialwork.org.il או באמצעות הפקס למספר: 073-2771041.

כבר במהלך סוף השבוע, ועוד בטרם החלה השביתה פנו גורמים בקהילה לוועדת חריגים, לאשר השתתפותם של עובדים סוציאליים בוועדות הפסיכיאטריות לילדים ולנוער, שיתקיימו ביום א'. הוועדה דחתה את הפניות וכתוצאה מכך ילדים ונערים שהיו אמורים להשתחרר מאשפוז כפוי בבית חולים פסיכיאטרי יישארו באשפוז. בנוסף, הקים איגוד העובדים הסוציאליים חדר מצב ארצי, במשרדי ההסתדרות וחדרי מצב מחוזיים בירושלים, באר-שבע וחיפה, האמורים לתת מענה לפניות שונות של אזרחים ועובדים סוציאליים. מספר הטלפון של חדר המצב: 1-700-700-331.

מה כוללת השביתה

השביתה כאמור תכלול את כל שירותי הרווחה בארץ. ברשויות המקומיות: לא יטפלו בילדים בסיכון ובסכנה, לא יוגשו תסקירי גירושין לבתי משפט על-ידי עובדים סוציאליים לחוק סדרי דין, הורים גרושים לא יוכלו לפגוש את ילדיהם במרכזי קשר, לא יוכנו תוכניות סיעוד לקשישים, לא יוגשו תסקירים לאפוטרופסות לקשישים וחסרי ישע, לא יוכנו תוכניות שיקום לנכים, נערות במצוקה לא יטופלו, לא יינתן ייעוץ והדרכה לטיפול במשפחות במצוקה, נשים לא יוצאו למקלטים לנשים מוכות, לא יטופלו כל היחידות לטיפול בהתמכרויות (סמים, אלכוהול, הימורים) ועוד.

במערכת הבריאות: לא יפעלו השירותים הסוציאליים בבתי החולים ולא תינתן תמיכה וסיוע לחולים ולבני משפחותיהם, אי קיום הוועדות להפסקת הריון, לא יתקיימו ועדות פסיכיאטריות לילדים ונוער, לא יאותרו מסגרות סיעודיות למשתחררים מבתי חולים, לא יתקבלו חולים בבתי חולים פסיכיאטריים שניתן לדחות אשפוזם ולא ישוחררו חולים פסיכיאטריים מאשפוז בהיעדר הכנת סל שיקום וועדת השמה בעניינם.

שירות המבחן: קציני המבחן לנוער ולמבוגרים לא יגישו תסקירים לבתי משפט וכתוצאה מכך עלולים להשתחרר עבריינים מסוגים שונים או לחילופין להישאר במעצר על לא עוול בכפם, לא יתקיימו חקירות ילדים ואנשים בעלי מוגבלויות – קורבנות ותוקפי ומפקחי מעצרים לא יטפלו במציאת חלופות מעצר לאנשים הזכאים לכך.

הביטוח הלאומי: ייפגעו כל שירותי השיקום - הכנת תוכניות לשיקום נכים, יחידות לייעוץ לקשיש ולא יתקיימו ועדות להכרה בקשישים זכאי חוק סיעוד.

משרד הביטחון: לא יטפלו בשיקום נכי צה"ל והלומי קרב.

בנוסף: לא יונפקו תעודות עיוור ולא יופעלו תוכניות למורות בית לעיוורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully