וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: מכירים בגיורים שנעשו בצה"ל

מוטי לוי

14.11.2010 / 17:21

הפרקליטות הגישה את תשובתה לבג"ץ וטענה כי המדינה מכירה בגיורים שנעשו בצה"ל. בדיון קודם טענה המדינה כי גיורים אלו טעונים אישור מטעם הרבנות הראשית

חודשיים לאחר שטענה בבג"ץ כי גיורי צה"ל טעונים את אישורה של הרבנות הראשית לישראל וקוממה עליה את המערכת הפוליטית והציבורית בישראל, הגישה היום (ראשון) המדינה את תשובתה לבג"ץ. בהודעה שנמסרה מפרקליטות המדינה נכתב, כי "הגיורים שנערכו ושנערכים בצה"ל הינם חלק ממערך הגיור הממלכתי של מדינת ישראל, ורשויות המדינה מכירות בתוקפם של גיורים אלה לכל דבר ועניין".

ההודעה מתייחסת לעתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי מכון 'עתים', בשם זוג מתגיירים שהתכוונו להינשא ונדחו משום שגיורם התבצע בצה"ל. בהודעת הפרקליטות נמסר עוד, כי הרבנות הראשית לישראל החליטה כי ימונו ארבעה דיינים שיעסקו אך ורק ברישומם של זוגות שאחד מהם או שניהם עברו גיור ממלכתי, ובהם גם אנשים שהתגיירו בצה"ל.

בסיום הודעתה מתייחסת פרקליטות המדינה כאמור גם לנושא הגיור הצה"לי שאינו שייך במישרין לעתירה, אך עלה במהלך הדיונים ועורר סערה.

מסר מרגיע למתגיירים

מייסד מכון "עתים", ד"ר שאול פרבר, מסר בתגובה להודעת הפרקליטות, כי "אנחנו מברכים על כך שמדינת ישראל מכירה סוף כל סוף בצורה רשמית בגיורים הצה"ליים. יש באמירה זו בכדי להרגיע את אלו שעברו הליך גיור ולעודד את אלו המעוניינים לעבור את התהליך".

עם זאת, בנושא מינוי ארבעה דיינים מיוחדים לנושא, ציין פרבר, כי "אין כל סיבה לחייב את המתגיירים לעזוב את עיר מגוריהם ולהיטלטל ברחבי המדינה על מנת לפתוח תיק נישואים במקום אחר, בשונה משאר תושבי ישראל".

גם בארגון רבני צהר ביקרו את הודעת המדינה על מינוי ארבעת הדיינים לרושמי נישואין מיוחדים עבור המתגיירים, ומסרו כי "על הרבנות הראשית לראות חובה דתית ומוסרית עליונה לעשות הכל כדי שהגר יהיה כאחד האדם, ולחייב כל רב שמקבל את משכורתו ממדינת ישראל להכיר בגיורים אלה". עוד הוסיפו בארגון רבני צהר כי "רב המכהן מטעם הרבנות הראשית ואינו מוכן להכיר בגיוריה שיתכבד וילך לביתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully