וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: רב צבאי יחתן מגוירים בצה"ל

22.10.2010 / 8:31

בעקבות החלטת מועצת הרבנות הראשית להקים ועדה שתבחן את כשרות גיורי צה"ל, יוזם ח"כ דוד רותם הצעת חוק לפיזור המועצה ולמתן סמכות חיתון לרבנים הצבאיים. "אם לא תהיה תמיכה קואליציונית תהיה תמיכה אופוזיציונית"

יוזמה בכנסת: לפזר בחוק את מועצת הרבנות הראשית לישראל ולבחור חדשה במקומה. בנוסף לכך קובעת היוזמה כי יש לאפשר לרב צבאי לחתן גרים שהתגיירו בצבא. יוזם הצעת החוק, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) אמר לוואלה! חדשות כי הוא מתכוון להניח את הצעת החוק במזכירות הכנסת כבר בשבוע הבא.

לדבריו, "אם הרבנות הראשית הייתה פועלת כפי שהיא צריכה, לא הייתה שאלה בגיור ולא הייתה בעיה. אין ספק שהרבנים המטילים ספק בכשרות הגיור של הרבנות הצבאית, מבזים את תפקידם. מעולם לא היה ספק בגיור".

"היו עסקנים שהביאו את העניין לפתחו של בג"ץ", הבהיר רותם. "זה שהרב עמאר הולך לדון בכך ואומר 'אם תתנו לי את הגיור, אכשיר את הגיורים הללו', זו שערוריה. מה הקשר בין הדברים? הוא יודע שהגיורים של הצבא הם בסדר הוא רק רוצה לקבל משהו בתמורה".

רותם עקץ את עמאר ואמר כי "נציגו אמר בוועדה בכנסת שהגיורים בסדר, אז מה קרה בינתיים, כתבו עליו משהו ב'יתד נאמן'?". רותם, המכהן גם כיו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט בכנסת, הודיע כי במידה שהממשלה תתנגד להצעת החוק בעקבות התנגדות הסיעות החרדיות, הוא ינסה להעביר את היוזמה בעזרת האופוזיציה. "מה שקורה עכשיו זאת שערורייה שאי אפשר לעלות על הדעת", אמר. "אם לא תהיה תמיכה קואליציונית תהיה תמיכה אופוזיציונית".

"הרב עמאר רק מחפש תמורה"

אתמול החליטה מועצת הרבנות הראשית בצהרים להקים ועדה שתבדוק את הגיורים בצה"ל. בוועדה יהיו חברים רב העיר באר שבע, הרב יהודה דרעי, רבה של קריית אונו, הרב רצון הרוסי, נציג הרבנות הראשית במכון לרפואה משפטית הרב יעקב רוז'ה, הרב יצחק רלב"ג, ורב העיר רעננה, הרב יצחק פרץ. הוועדה תפעל לבדיקת הליך ההכשרה והגיור הממלכתי, האזרחי והצה"לי ותגיש את מסקנותיה בתוך ארבעה חודשים לרב הראשי שלמה עמר והרבצ"ר רפי פרץ.

מועצת הרבנות הראשית התכנסה בראשות הרב הראשי יונה מצגר לדון בנושא הגיורים בצה"ל, על רקע טענות שונות שהועלו בדבר כשרות הגיורים. הרבצ"ר לשעבר הרב אביחי רונצקי אמר בתגובה להחלטה להקים ועדת בדיקה כי "אם הם רוצים לבדוק שיבדקו. לדעתי לא ימצאו שום פגם במה שנעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully