וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתחייב: נצא מעירק עד סוף החודש

בנאום שנשא באטלנטה אמר הנשיא האמריקאי כי הוא מחויב להבטחתו לסיים את המשימה בעירק עד סוף חודש אוגוסט. "נשים סוף למלחמה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אמש (שני) כי הוא מתכוון לעמוד בהבטחתו לסיים את המשימות הצבאיות של ארה"ב בעירק עד סוף החודש, למרות המצב הפוליטי המורכב בבגדד ולמרות התגברות האלימות באזור בחודש האחרון. בנאום שנשא אובמה באטלנטה בפני חיילים ותיקים, אמר הנשיא האמריקאי כי הוא מחויב להבטחתו "לשים סוף אחראי למלחמה בעירק".

לדברי אובמה, "מייד אחרי שנכנסתי לתפקיד הכרזתי שהאסטרטגיה החדשה שלנו בעירק היא להעביר את האחריות לגורמים בעירק, והבהרתי שעד ל-31 באוגוסט, 2010, משימת הלחימה של ארה"ב בעירק תסתיים, וזה בדיוק מה שאנו עושים: כפי שהובטח, ובזמן". אובמה הוסיף, כי "אנו עומדים בפני אתגרים באפגניסטן, אבל חשוב שהעם האמריקאי ידע שאנחנו מתקדמים, ושאנחנו ממוקדים ביעדים ברורים וברי-השגה".

נאום אובמה הגיע על רקע המצב הפוליטי המורכב בעירק, כאשר חמישה חודשים אחרי הבחירות במדינה, טרם הצליחו המפלגות לגבש קואליציה. כמו כן, האלימות הגוברת במדינה בחודש יולי העלתה את החשש שהמורדים במדינה מנצלים את הריק הפוליטי שנוצר.

הנוכחות האמריקאית בעירק אמורה להצטמצם ל-50 אלף חיילים עד סוף החודש. לאחר מכן ישמשו הכוחות שיישארו באזור כיועצים לכוחות הביטחון המקומיים.

עדכון ראשון: 20:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully