וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח ידוע מראש? "בן דרור היה אלים ואובדני"

איילה חננאל, אריאל נוי וגיל סימה

25.7.2010 / 0:01

איתי בן דרור החשוד שרצח את שלושת ילדיו היה מוכר היטב לרשויות הרווחה. בחצי השנה האחרונה ניסה בן דרור להתאבד לפחות חמש פעמים ונהג באלימות כלפי בת זוגו לשעבר

מתי היתה אמורה להידלק נורת האזהרה בפרשת הרצח המזעזע שאירע אתמול (שבת) בנתניה? זוהי השאלה שתלווה את גורמי הרווחה, המשטרה והרשות המקומית בימים הקרובים. בדיקת המשטרה העלתה כי איתי בן דרור, החשוד ברצח שלושת ילדיו הבוקר בנתניה אושפז לפני כחודשיים בבית החולים הפסיכיאטרי "לב השרון" הצמוד לישוב פרדסיה, בעקבות ניסיון התאבדות. על פי גורמים במשטרה, בבית החולים הפסיכיאטרי הוא היה נתון תחת השגחה משטרתית. גורמים במשטרה ציינו עוד כי בן דרור ניסה להתאבד לא פחות מחמש פעמים בחצי השנה האחרונה.

גם לאחר הפרידה מלילך סיבוני המשיך בן דרור להטריד את בנות זוגו. בספטמבר אשתקד, התלוננה בת זוגו לשעבר במשטרת נתניה שהוא לא מוכן להשלים עם הפרידה והוא רוצה להתאבד. כמו כן היא התלוננה שהוא כפה עליה לקיים עימו יחסי מין. לבן דרור הוצא צו הרחקה מביתה של בת זוגו לשעבר ובכל זאת כמה ימים אחר כך הוא הגיע לביתה עם חתך מדמם בצוואר והחזיק מכתבים מגואלים בדם שהיו ממוענים אליה. שופטת בית משפט השלום בנתניה שלחה אותו לקבלת חוות דעת פסיכיאטרית. בחוות הדעת הוחלט כי עליו להתאשפז תחת השגחה לאור ניסיונות ההתאבדות שלו.

במהלך המשפט פסקה השופטת גם כי עליו לחזור לבית הוריו המאמצים בקיבוץ יראון שבצפון אלא שהוא פרץ בבכי ואמר "אני רק רוצה לראות את הילדים שלי שוב ולסייע בפרנסתם". בסופו של דבר הוא הודה והורשע בעבירה של הפרת הוראה חוקית ונידון לחצי שנה מאסר על תנאי, זאת בניגוד לעמדת התביעה שדרשה שייגזר עליו מאסר בפועל. "מדובר בנסיבות קשות ומעוררות חשש", כתבה השופטת הדס עובדיה בגזר הדין.

"בשנה האחרונה נקלע למצוקה"

שלומי פלקס, מקיבוץ יראון בו אומץ בן דרור סיפר עליו כי "הוא הגיע כילד בן חמש לקיבוץ ואומץ על ידי המשפחה. לאחר הצבא הוא עזב את הקיבוץ, התחיל לעבוד כמו כל אדם רגיל ולא היתה שום בעיה. בשנה האחרונה הוא נקלע לקשיים כלכליים ולמצוקה, כך גם החלו הגירושים ובעקבות כך גם מספר ניסיונות ההתאבדות. מה שמפתיע בכל הסיפור זה שהדבר המרכזי שהוא כל הזמן טען והראה זה כי הילדים הם הדבר הכי חשוב לו ולא רצה לוותר עליהם בגירושים".

בקרב משפחתה של האם סוערות הרוחות. גורמים במשפחה ציינו כי "אנחנו לא מבינים איך האב הגיע להסדרים עם הרשויות לקחת את ילדיו. כולם ידעו מה מצבו הנפשי. איך רשויות הרווחה בכפר יונה הסכימו לזה?". גורמים במשפחה הביעו את מורת רוחם לאור העובדה שהרשות המקומית אישרה לאב לשהות לצד ילדיו למרות עברו הנפשי. העובדות הסוציאליות בכפר יונה סירבו להגיב בנושא.

גורם רווחה ביישוב התייחס לכעס שיש לבני המשפחה כלפי הסדרי הביקור של האב עם ילדיו, וסיפר לוואלה! חדשות כי "אין הם (מחלקת הרווחה ביישוב, א.נ) מתכוונים להתמודד בשלב זה מול הכאב העמוק שיש למשפחה למרות שמדובר בדברים לא נכונים".

במועצת כפר יונה הביעו זעזוע וצער עמוק על המעשה. "עובדי האגף לשירותים חברתיים טיפלו באופן אינטנסיבי באם ובילדים. הילדים נפגשו עם אביהם בתיאום עם מערכת בריאות הנפש ובפיקוח של עובדות סוציאליות. לאחרונה התארחו הילדים אצל האב בידיעת האם ובהסכמתה. מרגע היוודע האסון תומכים ומלווים עובדי האגף את האם", נמסר בתגובת המועצה.

השתתפו בהכנת הכתבה: גלעד גרוסמן ועידן אבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully