וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': אתמוך בחנינה לשוטר שירה למוות בגנב

השר לביטחון הפנים מתח ביקורת על החלטת ביהמ"ש העליון להכפיל את מאסרו של רס"ר שחר מזרחי, שירה למוות בגנב רכב. הצהיר: "כרגע מתארגנת קבוצה גדולה של חבריי הניצבים שרוצים ללכת ולבקש חנינה מהנשיא. אני אתמוך בהם"

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) התייצב הבוקר (חמישי) לימינו של רס"ר שחר מזרחי, לאחר שבית המשפט העליון החליט להחמיר בעונשו משום שירה למוות בגנב. אהרונוביץ' אמר כי יתמוך בהענקת חנינה לשוטר וציין, וכי החלטת בית המשפט משדרת מסר מטעה.

בראיון לגלי צה"ל אמר אהרונוביץ': "קודם כל אני מכבד את החלטת בית המשפט העליון. אבל זהו מסר קשה ומוטעה לשוטרים. כרגע מתארגנת קבוצה גדולה של חבריי הניצבים וח"כ אריה ביבי שרוצים ללכת ולבקש חנינה מהנשיא. אני אתמוך בהם".

חבריו של מזרחי מחתימים בימים אלה עצומה, ובה פנייה לנשיא המדינה שמעון פרס בבקשה לחון את מזרחי. לדבריהם, על העצומה חתמו כבר אלפי אנשים. בעמותה לזכויות השוטרים אמרו כי ביום ראשון הקרוב הם יעלו לירושלים ויישבו מול בית הנשיא, במחאה על כך שלדבריהם "חיי שוטר או שוטרת לא שווים לנעל שנזרקה לעבר השופטת".

העונש הוכפל מ-15 ל-30 חודשים

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, גיבה אף הוא את מזרחי. בראיון לגלי צה"ל אמר אתמול כהן כי "המשטרה מכבדת את פסיקת בג"ץ, אך יש לזכור שהציבור ומשטרת ישראל הם ששלחו את השוטר למשימתו - מלחמה בפשיעה". המפכ"ל הוסיף כי "התמודדות עם מצבים כמו עמידה מול פורץ וסכנה לחייו הם מנת חלקו של כל שוטר".

בית המשפט העליון קיבל אתמול את הערעור שהגישה המדינה על העונש שנגזר על השוטר שחר מזרחי, שהורשע בהריגת חשוד שפרץ לרכב בזמן פעילות משטרתית. השופטים הכפילו את עונשו וגזרו עליו 30 חודשי מאסר.

מזרחי, בן ה-30, הורשע בהריגת חשוד שפרץ לרכב בזמן פעילות משטרתית יזומה בפרדס חנה בה השתתף ביולי 2006. השוטרים הבחינו במחמוד גנאים, תושב בקא אל גרביה, שניסה לפרוץ לרכב. גנאים החל לנסוע ומזרחי ירה בו בראשו מטווח קצר לאחר שניפץ את שמשת החלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully