וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן קרובה למצב בו תוכל לייצר נשק גרעיני"

נשיא רוסיה הזהיר מפני התקדמות בתכנית הגרעין של אירן לנקודה בה תוכל לייצר נשק גרעיני וקרא לחידוש שיחות הגרעין. לדבריו, אירן "רחוקה מלהתנהג בצורה הטובה ביותר"

אירן מתקרבת אירן מתקרבת למצב בו תוכל לייצר נשק גרעיני, כך הזהיר היום (שני) נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב במפגש עם שגרירים במוסקבה. זו אחת הפעמים הראשונות בהן רוסיה, שתמכה בסנקציות נגד אירן, מתייחסת בגלוי לאפשרות כי הרפובליקה האיסלמית מתקרבת לבעלות על נשק גרעיני. בחודש שעבר תקף נשיא אירן את רוסיה בשל תמיכתה בסנקציות, וקרא למדבדב לא להיכנע ללחץ האמריקאי.

במהלך החודשים האחרונים, טהרן הודיעה על התקדמות בתכנית הגרעין שלה, כולל ייצור 20 קילוגרמים של אורניום מועשר ברמה של 20%. זאת בניגוד לדרישת המערב להקפיא את העשרת האורניום. לדברי מדבדב אירן "רחוקה מלהתנהג בצורה הטובה ביותר".

בנוסף, הוא קרא לנצל את הסנקציות ולחדש במהרה את שיחות הגרעין עם טהרן. "אם הדיפלומטיה תיתן להזדמנות לחמוק, זה יהיה הכישלון הקולקטיבי שלנו", הוא אמר. הנשיא הרוסי אף קרא לאירן לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

שת"פ עם המערב

בהמשך המפגש פירט מדבדב את כוונתו לרכך את המדיניות החוץ של רוסיה כלפי המערב, וליצור בריתות חדשות עם ארצות הברית והאיחוד האירופי על מנת להאיץ את המסחר וההשקעות במדינה.

"אנו צריכים בריתות חדשות לשם מודרניזציה. קודם כל עם גרמניה, צרפת, איטליה והאיחוד האירופי באופן כללי, ועם ארצות הברית", הוא אמר. "המסע שלי לארצות הברית הוכיח ששיתוף פעולה בתחומי הקדמה יכולים ליצור אג'נדה חיובית ביחסינו. אין להגביל את שיתוף הפעולה שלנו לצמצום מספר הטילים".

עדכון ראשון: 14:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully