וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "זה לא עלבון אישי, זו בעיה במנהל תקין"

המשבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר החוץ אביגדור ליברמן הולך ומחריף. לאחר שלא עודכן על פגישת השר בן אליעזר עם שר החוץ הטורקי, סירב הבוקר ליברמן לענות לשיחות מנתניהו. "אין שום מחשבות על פרישה, לא ניתן את התענוג הזה לאף אחד"

הקרע בין משרד החוץ והעומד בראשו אביגדור ליברמן לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו הולך ומחריף. הבוקר אמר ליברמן בראיון בקול ישראל כי הסוגיה שנידונה כעת היא מנהל תקין בין משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ.

כשנשאל האם דיבר עם נתניהו לאחר הפרסום על פגישת השר בנימין בן אליעזר ושר החוץ הטורקי, השיב ליברמן בשלילה. "היו מספר שיחות טלפון, אבל לא יכולתי לענות בגלל סיבות טכניות", אמר ליברמן והשתמש באותו הביטוי שהגיע מלשכת ראש הממשלה כשהסבירה מדוע לא עודכן ליברמן לגבי השיחות.

"יש כאן עניין של מנהל תקין, ומה זו לואליות בסיסית. כמה שעוברות יותר שעות אנו שומעים שגם שר הביטחון היה בעניין וגם בכירים בלשכת ראש הממשלה וכל המהלך גם היה מתואם עם ארה"ב וכשאתה שומע את כל הפרטים האלה אז הדברים הם פשוט בלתי סבירים".

"אני חושב שישראל ביתנו היא באמת המרכיב הלויאלי ביותר והבסיס של הקואליציה. אנחנו הראשונים שחתמנו הסכם עם הליכוד. בלי ישראל ביתנו אין רוב קואליציוני. אני חושב שמכל הבחינות אנחנו מהיום הראשון הוכחנו שאנו עוגן חשוב ביותר של הקואליציה. לכן אני חושב שיש פה בהתנהלות הזאת משהו שבהחלט פוגע. אין שום מחשבות על פרישה. לא ניתן את התענוג על זה לאף אחד. עמלנו קשה מדי על מנת להקים את הקואליציה הזאת".

ליברמן מסנן את נתניהו

הדברים הללו מגיעים לאחר שגם אתמול הטון היה זועם ותקיף. צחי משה, יועץ התקשורת של ליברמן אמר כי "שר החוץ רואה בחומרה רבה את העובדה שהדבר נעשה בלי לעדכן את משרד החוץ. זו פגיעה בכל הנורמה של מנהל תקין ופגיעה קשה באמון בין שר החוץ לראש הממשלה. השר ליברמן מבקש לברר את העניין עד תום".

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסה לדבריו הקשים של שר החוץ ליברמן. מהלשכה נמסר כי "השר בן אליעזר דיווח לראש הממשלה נתניהו על פניה אליו מצידה של אישיות טורקית, לגבי פגישה בלתי רשמית. ראש הממשלה לא ראה מניעה לקיום פגישה כזאת, לאחר שבשבועות האחרונים היו יוזמות מגוונות למגעים עם טורקיה בידיעת משרד החוץ. אי העדכון לגבי הפגישה המסוימת הזאת נבע מסיבה טכנית בלבד.

הבוקר מתברר כאמור כי כאשר ניסה ראש הממשלה בנימין נתניהו להתקשר לשר החוץ אביגדור ליברמן כדי ליישר את ההדורים ביניהם, ליברמן "נעלם" מהאופק ולא ניתן היה להשיגו. בסביבתו הסבירו שהדבר נבע מ"סיבה טכנית".

בתוך כך דיווח הבוקר העיתון הטורקי "הורייט" כי הפגישה הסודית הזו התקיימה בעקבות לחץ מצד נשיא ארצות הברית ברק אובמה על ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן במהלך פגישתם בפסגת ה-G20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully