וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ענן האפר: גם נמל התעופה במינכן נסגר

נמל התעופה הבינלאומי בעיר הגרמנית נסגר בעקבות התפשטות ענן האפר הוולקני. מוקדם יותר בוטלו שתי טיסות של חברת אל-על לרומא ומילנו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

לאחר השבתת התנועה האווירית בעקבות התפרצות הר הגעש באיסלנד לפני כחודש, היו באירופה מי שאמרו, כי לא היתה סיבה לצעדים כה דרמטיים. אבל גם אם נדמה היה ש"ההר הוליד עכבר", הרי שבאירופה לא נוטלים סיכונים: שדה התעופה הבינלאומי במינכן הודיע אחר הצהריים (ראשון), כי בעקבות התפרצותו המחודשת של הר הגעש באיסלנד, הוא נאלץ להשבית את תנועת המטוסים בתחומו.

מחברת "אל-על" נמסר לוואלה! חדשות, כי כרגע אין שינוי בלוח הזמנים של טיסות החברה. מוקדם יותר, בוטלו שתי טיסות "אל-על" שהיו אמורות לצאת לערים רומא ומילנו שבאיטליה, מחשש לפגיעה של ענן האפר הוולקני.

הבוקר נפתחו מספר נמלי תעופה בצפון ספרד, כולל בברצלונה, לאחר שאתמול נסגרו 19 נמלי תעופה. רשות התעופה במדריד מסרה, כי מרבית הטיסות לספרד ומספרד לצפון אמריקה הופנו לנמלי תעופה אחרים כתוצאה מהיסחפות ענן האפר. לדברי רשות התעופה האזרחית במדינה, רק שלושה נמלי תעופה נותרו כעת סגורים – כולם באזור גליסיה שבצפון מערב המדינה. כמו כן, נפגעו נמלי תעופה בפורטוגל ובסקוטלנד.

לפני קצת למעלה מחודש, ענן האפר הוולקני שפלט הר הגעש האיסלנדי שיבש בצורה קשה את התנועה האווירית ברחבי אירופה. שדות התעופה בכל רחבי היבשת נסגרו, ומיליוני אנשים קורקעו ונאלצו לוותר על נסיעותיהם או לחפש דרכי תנועה חלופיות. בעקבות ביקורת חריפה שהושמעה על איסור הטיסה הגורף החליטו רשויות התעופה באירופה להתיר את הטיסות, אך קבעו רף בטיחות של ריכוז חלקיקים באטמוספירה שמעליו ייסגרו המרחבים האוויריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully