וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ לבנון: לא ימצאו סקאדים בידי חיזבאללה

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי השווה בין ההאשמות בדבר הברחת טילי סקאד לידי חיזבאללה להאשמות נגד עירק טרם הפלישה האמריקאית ב-2003

"זה דומה למה שאמרו על הנשק להשמדה המונית של עירק – נשק שהם לא מצאו והם עדיין מחפשים אחריו", כך אמר היום (שלישי) ראש ממשלת לבנון סעד אל חרירי בהתייחסו להאשמות בדבר הברחת טילי סקאד מסוריה לידי חיזבאללה. "התקשורת החלה לפתע לדווח כי טילי סקאד בגודל של החדר בו אנחנו נמצאים הוברחו ללבנון", אמר חרירי.

שלשום אמר שר החוץ של סוריה וואליד מועלם כי "הסערה המלאכותית" שעוררה ישראל בעניין הברחת טילי הסקאד מסוריה לחיזבאללה היא "התכוננות למתקפה". הוא הכחיש בשיחה עם העיתון הסורי "אל-ווטן" כי סוריה העבירה טילי סקאד לחיזבאללה וטען כי "אין שום הברחת נשק. כל הסיפור הומצא על ידי ישראל".

ביום שבת אמר גורם בממשל האמריקאי כי "אנו מאמינים שסוריה התכוונה להעביר טילי סקאד לחיזבאללה, אך איננו יודעים אם הטילים אכן הועברו", בהתייחסו לדיווחים בעיתונות הערבית על העברת הטילים. "העברת טילים מסוג זה יצרה מתח בגבולה הצפוני של ישראל ועלולה לעצור את התחממות היחסים בין ארה"ב לסוריה".

ביום שני שעבר פורסם בעיתון הכווייתי "א-ראי אל-עאם" כי סוריה העבירה באחרונה לחיזבאללה טילים בליסטיים מדגם סקאד. לפי העיתון, ההחלטה התקבלה בעקבות העברת משאיות ועליהן סקאדים מסוריה, באישור המשטר, לארגון הלבנוני. העיתון הסתמך על כתבו בוושינגטון, שמצטט מקורות אמריקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully