וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לעשות אם ענן האפר תקע אותך באירופה?

מה צריך לעשות נוסע שנתקע באירופה כתוצאה מענן האפר הוולקני המכסה את היבשת? ומה יעשה נוסע בישראל שכבר מחזיק בכרטיס טיסה לאירופה?

ענן האפר הוולקני המכסה את אירופה יישאר איתנו ככל הנראה עוד מספר ימים. מה צריך לעשות נוסע שנתקע באירופה או עם כרטיס טיסה לאירופה על מנת להתעדכן ולממש את זכויותיו? מנתב"ג נמסר כי אין כרגע הערכות לגבי מתי יסתיים הסגר האווירי. עוד נמסר כי מתחילת הסגר באירופה בוטלו כ-200 טיסות, 50 מתוכן היו מתוכננות לצאת היום.

חברת "אל-על" הודיעה כי תחל היום (ראשון) בהפעלת טיסות מיוחדות לישראל, שייצאו משדות התעופה הפעילים של מדריד, ברצלונה, רומא ואתונה. הטיסות מיועדות עבור אזרחי ישראל שמעוניינים לחזור לארץ, אולם לא יכולים לעשות זאת בשל ענן האפר שהשבית את הטיסות ביבשת. מטוסי אל על יחזירו ארצה נוסעים שיגיעו לשדות התעופה דרך היבשה מכל רחבי אירופה לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות. יש לציין שההגעה לשדות התעופה המיועדים תמומן על ידי הנוסע, בהתאם לכללים הקובעים אירוע מסוג זה כ"כוח עליון".

שינוי יעד בחינם

מנכ"ל החברה אליעזר שקדי מסר כי נוסעים שברשותם כרטיסי טיסה של אל על וחברת "סאן דור" מכל יעדי אירופה, מוזמנים לפנות למוקד מיוחד שנפתח בטלפון : 972-3-9771133 על מנת להבטיח את מקומם על הטיסות המיוחדות. בסה"כ תציע החברה 7 טיסות היום חזרה ארצה על גבי מטוסיה הגדולים ביותר, ובכך תאפשר את שובם של קרוב ל-3,000 נוסעים לישראל בטרם יום העצמאות.

בנוסף הודיעה החברה כי הטיסות היחידות לאירופה שיתקיימו מחר לפי שעה הן אלו שממריאות לרומא, מילאנו, כרתים, מדריד, ברצלונה, אתונה ואיסטנבול, ואילו שאר הטיסות לצפון מערב אירופה מבוטלות.

יש לציין כי הפעלת הטיסות תלוייה במזג האוויר ובשינויים שעשויים לחול בכיוון תנועתו של ענן האפק - מ"אל על" נמסר כי החברה עומדת בקשר רצוף עם גורמי התעופה באירופה והערכת מצב מתקיימת במטה החברה בכל כמה שעות.

נוסעים בחברות תעופה אחרות יכולים ליצור קשר גם הם עם מוקד החברה במטרה לרכוש תמורת תשלום כרטיסים לטיסות החילוץ של החברה, על בסיס מקום פנוי.

נוסעים שברשותם כרטיס טיסה לאירופה בישראל יכולים להיעזר ברשות שדות התעופה שתגברה את המוקדים הטלפוניים שלה. הרשות מסרה כי מנכ"ל הרשות, מנהל נתב"ג כמו גם בכירים נוספים עוקבים מקרוב אחר ההתפתחות בשיבושי הטיסות וכי ברגע שיחודשו טיסות "ייערכו לכך בלוחות זמנים קצרים במיוחד". רשות שדות התעופה קוראת לציבור לבדוק בטרם יציאתם מהבית את מצב הטיסות באתר האינטרנט של הרשות או בחברת התעופה הרלוונטית.

מאל על עוד נמסר כי לקוחות אשר ברשותם כרטיסים לטיסות שבוטלו, יוכלו לנצל את הכרטיס במועד אחר או לחלופין לקבל את כספם בחזרה. בנוגע לנוסעים אשר נמצאים באירופה וטיסותיהם בוטלו, מהחברה נמסר כי התשלום על הארכת השהות בבתי מלון יהיה על חשבון הלקוח.

באל על החליטו לאפשר שינוי יעד בחינם יותר מפעם אחת. לדברי דוד מימון סמנכ"ל לקוחות באל על, ניתן עדיין לשנות את הטיסה ליעדים בדרום אירופה בהם ניתן לנחות, אך המקומות הולכים ואוזלים. צריך גם לקחת בחשבון כי צוואר הבקבוק שנוצר בעקבות ריבוי נוסעים ללא טיסות באירופה, הוביל לעומס גדול ברכבות ולביקושים עצומים להשכרת רכב.

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully