וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התרסקות מטוס נשיא פולין לא נגרמה מתקלה"

חוקרי התרסקות מטוסו של נשיא פולין לך קצ'ינסקי שללו את האפשרות כי תקלה טכנית הובילה לאסון. כעת מתמקדים החוקרים בשאלה מדוע החליט הטייס לנחות למרות תנאי מזג אוויר קשים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

חוקרי התרסקות מטוסו של נשיא פולין לך קצ'ינסקי בסוף השבוע בסמולנסק שברוסיה אמרו היום (שני) כי לא התגלו שום בעיות טכניות עם מטוס הטופולב. החוקרים מתמקדים בשאלה מדוע החליט הטייס לנחות בנמל התעופה בסמולנסק למרות שהוזהר לגבי מזג האוויר הקשה ששורר באזור. החקירה עשויה גם להכריע האם הטייס הרגיש לחץ לבצע את הנחיתה כדי שקצ'ינסקי לא יאחר לטקס לזכרם של פולנים שנהרגו בידי חיילים רוסים במלחמת העולם השנייה, כך דיווח ה"ניו יורק טיימס". בתגובה להשערות הללו, אמר התובע הכללי בפולין כי בשלב זה אין הוכחות לכך להטייס אולץ לנחות.

במקביל, במוסקבה נמשך תהליך הזיהוי של קורבנות ההתרסקות. ארונו של קצ'ינסקי הוחזר אתמול לפולין, בצל האבל הכבד ששורר במדינה. גופתה של רעייתו, ויתר 94 הנוסעים ואנשי הצוות, עדיין לא זוהתה.

שרת הבריאות הרוסית טטיאנה גוליקובה אמרה כי תהליך הזיהוי יימשך כיומיים עד שלושה. מקבילה הפולני, הנמצא במוסקבה הוסיף: "זהו אינו תהליך קל. במקרים רבים ניתן לזהות את המתים רק בעזרת מומחים גנטיים".

(עדכון ראשון: 13:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully