וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה ברשויות: אין פקחים ולא מפנים אשפה

הרשויות המקומיות משביתות היום את השירותים העירוניים בכל הארץ. בשל השביתה לא תיאסף אשפה ולא יירשמו דו"חות חנייה. העובדים חוסמים את צומת כברי בגליל וינסו לחסום צמתים נוספים

עוז מרון

(צילום: שי מכלוף ועוז מרון, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

הרשויות המקומיות פתחו היום (רביעי) בשביתת אזהרה בת יום במחאה על הקיצוץ בתקציביהן. במסגרת השביתה לא יפעלו המחלקות העירוניות, אגף הפיקוח העירוני ומחלקות התברואה והגינון. כמו כן, לא תיאסף אשפה, פעילות הכבאים תעבור למתכונת חירום בלבד, הווטרינרים העירוניים לא ייתנו שירותים ולא יפעלו שירותי המצילים בחופי הים. עם זאת, מערכת החינוך ומוקדי 106 יפעלו כסדרם.

בנוסף לשביתה, מתכוונים עובדי הרשויות המקומיות זו לחסום 53 צמתים מרכזיים בארץ במחאה על הקיצוץ בתקציבי האיזון ברשויות המקומיות. בין הצמתים אשר ייחסמו יהיו צומת שוקת, צומת קסטינה, צומת ביל"ו, צומת בית עובד, צומת קוממיות, צומת אל על, צומת דרור וצומת שער הנגב.

בשעה זו כבר חוסמים כמאתיים מעובדי המועצה האזורית מטה אשר את צומת כברי שבגליל המערבי. המתקהלים נושאים שלטים עליהם נכתב בין השאר: "אם אין תקציב משלמים יותר ארנונה" ו"אם פוגעים בחינוך שומרים על הבית". כוח משטרה נמצא במקום ומנסה לשכנעם לפנות את הצומת. עקב ההתקהלות נוצרו במקום עומסי תנועה כבדים.

השלטון המקומי דורש מהאוצר להעלות את מענקי האיזון הממשלתיים ב-2010 ל-2.6 מיליארד שקלים. בנוסף, בשלטון המקומי דורשים תוספת תקציב של 900 מיליון שקלים. במסיבת עיתונאים שקיים אתמול יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט, בהשתתפות פורום 15 הערים הגדולות ופורום המועצות האזוריות, אמר בוחבוט כי "אם האוצר יסכים להעביר לנו תקציב של 2.6 מיליארד שקלים, לא מגזירות שיטיל על הערים הגדולות, אלא מכספי המדינה, הרשויות המקומיות יקבלו את הדבר בהסכמה והשביתה תבוטל".

"הכספים מיועדים לתושבים"

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שמוליק ריפמן, האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ממשלתו בפגיעה ברשויות המקומיות. "אם מחר בבוקר יהיה משבר קואליציוני, ביבי ימצא את הכסף לממן אותו ובסכומים הרבה יותר גבוהים, אשר צריכים להיות מועברים לחינוך, רווחה וכו'", הכריז אמש ריפמן.

יו"ר פורום 15 הערים וראש עיריית ת"א, רון חולדאי, אמר כי "אלה כספים שצריכים להגיע אל האזרחים באמצעות הרשויות המקומיות, ומציגים את זה כאילו יש מאבק בין השלטון המרכזי בין השלטון המקומי. ולכן המאבק הזה הוא משותף".

במשרד האוצר הגיבו אמש לשביתה הצפויה ברשויות המקומיות. מהמשרד נמסר כי "בשבועות האחרונים קיימו משרדי האוצר והפנים משא ומתן אינטנסיבי עם נציגי מרכז השלטון המקומי". לדברי האוצר בעוד בשלטון המקומי דורשים כי תקציב מענקי האיזון יעמוד על 2.6 מיליארד שקלים – באוצר הסכימו לשלם עד 2.4 מיליארד שקלים. "לאור הדברים הללו ובהתאם לפערים הקטנים במו"מ בין הצדדים השביתה המתוכננת תמוהה בעינינו – אנו קוראים להנהגת השלטון המקומי לגלות אחריות ולמנוע פגיעה מיותרת בתושבי ועובדי העיריות", לשון התגובה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully