וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון: "דברי לא היו אמורים להיות משודרים"

בראיון לתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2 טען סגן שר החוץ דני אילון כי מבנה החדר בו נערכה שיחת הנזיפה עם השגריר הטורקי לא היה מתוכנן על מנת להשפילו. "עשינו קצת צחוק וזה שודר"

סגן שר החוץ דני אילון הגן הערב (שבת) בראיון בערוץ 2 על החלטתו להתנצל בפני טורקיה על התקרית בה הושפל שגריר טורקיה בישראל אחמט אוגוז צ'ליקול. "המכתב שחתמתי עליו בסוף משאיר את המחאה שלנו כמו שהיא. המכתב הפריד בין העיקר לטפל והעביר את התנצלותי האישית לשגריר. אילון אמר כי "בשלושת הימים שעברו בין התקרית למכתב הוכח כי אפשר לנהל משברים ביחד".

אילון טען כי מבנה החדר בו נערכה פגישת הנזיפה עם השגריר הטורקי לא היה מתוכנן אבל נוצל כדי להעביר את מחאתה התקיפה של ישראל. "היתה כאן תקלה טכנית. דברי לא תוכננו להיות מוקלטים ואני לוקח אחריות על התקלה הזו", אמר אילון. לדבריו, "מה שכן תוכנן זה שלא יהיה כיבוד ולא ילחצו ידיים – לא תוכנן מראש שהוא יישב נמוך. עשינו מזה קצת צחוק שלא צריך היה לצאת החוצה".

אילון הגן על מדיניות משרד החוץ ועל דרך התנהלותו של המשרד תחת הנהגתו של שר החוץ אביגדור ליברמן. "לא אצל ליברמן ניתקו קשרים עם ישראל וגרשו שגרירים, אלא אצל שרת חוץ קודמת. ישראל לא תהייה יותר לאסקופה נדרסת ויהיה תג מחיר על כל תקיפה עליה", אמר אילון.

השבוע זימן אילון את צ'ליקול לשיחת נזיפה. השיחה הפכה להשפלה כאשר במהלכה קלטו מכשירי ההקלטה את אילון כשהוא אומר לעוזרו כי "העיקר שיראו שהוא (השגריר הטורקי) יושב נמוך ואנחנו גבוה ושיש פה רק דגל אחד, ואתה רואה שאנחנו לא מחייכים". השגריר הטורקי זומן לשיחת בירור בעקבות שידור תכנית טלוויזיה אנטי ישראלית בטלוויזיה הטורקית. בתוכנית הטורקית מתוארים סוכני מוסד ישראלים התוקפים את השגרירות הטורקית בארץ וחוטפים את השגריר ומשפחתו כבני ערובה. בתכנית משולבים גם אלמנטים גרפיים חזקים כגון דם המותז על דגל ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully