וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: היורה במוזיאון השואה מת בכלא

היורה שהואשם ברצח במוזיאון השואה בוושינגטון מת בבית הסוהר בו הוחזק, בטרם החל משפטו. ג'יימס וון ברון, שנפצע במהלך אירוע הירי, היה גזען אנטישמי בעל עבר פלילי

ג'יימס ון ברון, שהואשם בביצוע הירי במוזיאון השואה בוושינגטון, מת במרפאה בבית הסוהר בו הוא היה כלוא. כך דווח היום (רביעי). לפי גורמים רשמיים, וון ברון, בן ה-89, אנטישמי בעל קשרים לקבוצות הדוגלות בעליונות הגזע הלבן, מת בבית הסוהר באטנר שבצפון קרוליינה, בזמן שחיכה למשפטו.

ביוני שעבר הגיע וון ברון למוזיאון השואה ואמר למאבטחים במקום כי ברצונו להחזיר ספרים לספרייה. כשהניח את תיקו על גלאי המתכות, צפצף הגלאי ו-וון ברון שלף מיד נשק ופתח בירי לעבר המאבטחים במקום, שהשיבו אש. אחד המאבטחים, סטיבן טיירון ג'ונס, נפצע אנושות ומת בדרך לבית החולים ואדם נוסף נפצע משברי זכוכיות שניתזו עקב הירי. וון ברון הואשם ברצח מדרגה ראשונה, וברצח בבניין פדרלי. הוא עצמו נפצע במהלך אירוע הירי, ונעדר מבית המשפט פעמים רבות עקב מצבו הבריאותי. לדברי עורך דינו, הוא התקשה לשמוע ולדבר, ולא היה מסוגל ללכת מכיוון שנורה.

דיוקן של גזען מזדקן

לאחר האירוע הסתבר שלוון ברון היתה היסטוריה של תוקפנות על רקע אנטישמי, גזעני, כמו גם עבר פלילי. לפני 30 שנים הוא ניסה לקחת בשבי את חברי מועצת המנהלים של הבנק הפדרלי. כשנעצר מחוץ לחדר הישיבות, הוא נשא עליו רובה, אקדח וסכין. המשטרה אמרה כי הגורם לניסיון הפיגוע הכושל היה זעמו של וון ברון על שיעור הריבית הגבוה והכלכלה הלא יציבה באותה תקופה בארה"ב. וון ברון הורשע שנתיים לאחר מכן בגין ניסיון לחטיפה ושוד מדרגה שניה, בין השאר, ונשלח לכלא לשש שנים וחצי.

באתר האינטרנט שלו, תיאר וון ברון את המשפט: "הורשעתי בידי חבר מושבעים שחור, עורכי דין שחורים ויהודים ונשלחתי לכלא ל-11 שנים על ידי שופט יהודי. בית משפט יהודי/שחור/לבן לערעורים דחה את עתירתי". הספר שוון ברון כתב לאחר מכן מתאר את הדרכים "להגן על המשפחה הלבנה באמריקה". לפי הדיווחים, באתר טען וון ברון כי השואה היא המצאה ומזימה של היהודים "להרוס את מאגר הגנים הלבן". "באושוויץ מיתוס השואה הפך למציאות וגרמניה, ערש התרבות של המערב, הפכה למוקצה בקרב מדינות העולם", נכתב.

לפי מסמכים ציבוריים, ב-2004 ו-2005 וון ברון התגורר באיידהו, מעוז הארגון הגזעני "האומות האריות", בראשו עומד הניאו-נאצי ריצ'רד באטלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully