וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: ישראל עומדת מאחורי ההפגנות

נשיא אירן מאשים את ישראל וארה"ב באחריות להתקוממות של האופוזיציה בטהרן. במקביל, שר החוץ האירני הזהיר את בריטניה בעקבות הביקורת שמתח שר החוץ דיוויד מיליבנד

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: ענת ברק. קריינות: אילן שניג)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד האשים היום (שלישי) את ישראל וארצות הברית באחריות להפגנות האופוזיציה השבוע במהלכן נהרגו לפחות שמונה בני אדם. "האומה האירנית ראתה הרבה נשפי מסיכות כאלה, נשפי מסיכות שמאחוריהם עומדים הציונים והאמריקאים", כך דיווחה סוכנות הידיעות IRNA.

מוקדם יותר הזהיר שר החוץ האירני מנושהר מותקי את בריטניה כי "אם היא לא תפסיק לדבר שטויות היא תקבל סטירה על הפה". זאת, לאחר שמשרד החוץ האירני האשים את מדינות המערב בעידוד ההפגנות האלימות ואף זימן את השגריר הבריטי כדי להעביר מחאה רשמית. הצעד האירני בא בעקבות דבריו של החוץ הבריטי דייוויד מיליבנד, ששיבח אתמול את האומץ של האירנים על ההפגנות שקיימו ביום ראשון. מיליבנד הוסיף כי מותם של המפגינים "מהווה תזכורת נוספת לדרך שבה המשטר האירני מטפל במפגינים".

דובר משרד החוץ האירני, רמין מהמנפרסט, אמר כי העימותים היו פעולה של מיעוט קטן, שזכה לעידוד ממדינות זרות, כמו ארצות הברית ובריטניה. לטענתו, ההפגנות שבוצעו ביום ה"עשורא" הקדוש, נועדו לפגוע בערכים הדתיים והיו "מהלך בלתי ראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully