וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: מוגאבה שוב נבחר לראשות מפלגתו

נשיא המדינה רוברט מוגאבה נבחר להנהיג את מפלגת השלטון גם בחמש השנים הקרובות. הוא קרא לחברי מפלגתו לעבוד קשה כדי לנצח בבחירות הצפויות ב-2013

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה נבחר אתמול (שבת) פעם נוספת לראש מפלגתו Zanu-PF למשך חמש השנים הבאות וקרא לתומכיו לעבוד קשה, כדי שהמפלגה לא תפסיד בבחירות הבאות לפרלמנט.

"אנחנו חייבים להתחיל לעבוד למען המפלגה, לעולם לא לשם אגו אישי. אנחנו חייבים לחזור חזקים יותר, מרוכזים יותר, מוכנים לנצח את האויב שרוצה להרוס אותנו", אמר מוגאבה בן ה-85 בתום הקונגרס המפלגתי.

בבחירות האחרונות בחודש פברואר נחלשה מאוד מפלגתו של מוגאבה, והוא נאלץ להסכים להקמת ממשלת אחדות עם יריבו מורגן צ'נגראי, מנהיג מפלגת האופוזיציה - התנועה לשינוי דמוקרטי (MDC). הסכם האחדות בין המפלגות יפוג בעוד שנה. מועדם הטנטטיבי של הבחירות הבאות נקבע ל-2013, כשמוגאבה יהיה בן 89.

מפלגת ה- ZANU-PF בראשות מוגאבה שלטה במדינה מאז שרודזיה הפכה לזימבבואה לאחר קבלת עצמאות מבריטניה ב-1980. אך המפלגה סובלת מקרעים על זהות יורשו של מוגאבה. בנוסף לבחירתו של מוגאבה, בחר הקונגרס בסוף השבוע בג'ון נקומו כיורשו של סגן הנשיא ג'וזף ממסיקה שמת באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully