וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה פשרה: האתיופים ייקלטו, התקציב יוחזר

כמה שעות לפני פתיחת שנת הלימודים תש"ע, הושגה פשרה על קליטת האתיופים בשלושת בתי הספר הפרטיים בפתח תקוה. שר החינוך הגיע לפשרה לפיה התלמידים ייקלטו והתקציבים יועברו לבתי הספר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

יום לפני תחילת שנת הלימודים ופרשת התלמידים יוצאי אתיופיה וההפליה בבתי הספר בפתח תקוה מגיעה לסיומה. הערב (שני) הושג סיכום בנושא קליטת התלמידים עולי אתיופיה בפתח-תקוה. בישיבה שהתקיימה בלשכת שר החינוך גדעון סער בהשתתפות ראש עיריית פתח- תקוה, מר יצחק אוחיון, מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני והצוותים המקצועיים.

לפי הסיכום שהתקבל בתי הספר, "למרחב", "דעת מבינים", "דרכי נועם" יקלטו 48 תלמידים, כשמתוכם 30 תלמידים יתחילו את לימודיהם מחר ובנוסף, 18 תלמידים שעתידים להגיע בשבועות הקרובים לעיר ייכנסו למערכת החינוך מאוחר יותר.

בעקבות הסיכום שהושג הערב יקבלו בתי הספר את התקציבים שהובטחו להם ממשרד החינוך לאחר קליטתם של התלמידים האתיופים. שר החינוך גדעון סער אמר כי "הסיכום שהושג מיישם את העקרונות שהוצגו על ידינו לגבי היקף הקליטה בשלושת המוסדות, מהלך לחלוקה שיוויונית יותר של קליטת התלמידים העולים, שיבוץ שמי של התלמידים ואי מיון בקליטת העולים. אנחנו נעקוב אחר ביצוע הדברים בשטח".

מוקדם יותר היום תקף סער את בתי הספר בפתח תקוה ואמר כי הגענו למצב שיש היום בית ספר שלומדים בו עולי אתיופיה בלבד. זו קליטת העליה בישראל ב-2009. זה סוג של גטו".

אתמול אף איימו במשרד החינוך כי לא יעבירו את התקציבים לבתי הספר המפלים לרעה אתיופים. הדברים נאמרו בתום שימוע שנערך בלשכתו של מנכ"ל המשרד, שמשון שושני, למנהלי שלושת בתי הספר הפרטיים בפתח תקוה "דרכי נועם", "למרחב" ו"דעת מבינים". כאמור היום הושגה פשרה בין כל הצדדים והמימון מטעם משרד החינוך יועבר כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully