וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה לא מסוגלת להתמודד עם הפשע"

חתן פרס ישראל, פרופסור שלמה גיורא שוהם, תקף באופן חסר תקדים את משטרת ישראל. לדבריו, המשטרה מטפלת במהירות רק ב"מקרים עם רייטינג גבוה"

"משטרת ישראל לא מסוגלת או ערוכה לטפל בפשע בישראל" כך אמר היום (רביעי) פרופסור שלמה גיורא שוהם, חתן פרס ישראל לקרימינולוגיה לשנת 2003 וחתן פרס "אמת" (פרס האמנות, המדע והתרבות) לשנת 2007. לדבריו, "המשטרה טורחת לטפל במהירות יחסית בפשעים עם רייטינג תקשורתי וציבורי, בעוד שבפשיעה השוטפת יש מצטיירת אוזלת יד ברורה".

שוהם, המרצה במרכז ללימודים אקדמאים אור יהודה, ציין כי נפגש עם שרי בטחון הפנים והציג בפניהם תוכניות לטיפול בפשע שימשיכו מספר שנים ויעקרו את הפשע מהרחובות. לדבריו "כל שר חשב שכיוון שהיורש שלו יהנה מפירות התוכנית, אמר שיחשוב וישקול ולא עשה דבר בנושא".

שוהם תקף את המשטרה, ואמר כי היא "אינה החלטית ואין לה מדיניות לגבי הורדת ההסיכון הנובע מאלימות, כפי שמקובל במשטרות מערביות רבות בעולם".

עוד הוסיף שוהם, כי "כל הדיבורים על חוסר תקציבים וכוח אדם "הם תירוצים עלובים של צמרת המשטרה והמשרד לביטחון פנים שאינם מסוגלים להתמודד עם הפשע". המשטרה לדברי שוהם "נכשלה לחלוטין במלחמתה בפשע המאורגן ומעצרים מקריים והרשעות מזדמנות יוצרות לה תדמית של גוף לוחם. כל זאת כשהיא אינה מספקת ביטחון מינמלי מפני פורצים, אנסים וסוחרי סמים שמאיימים על חיי האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully