וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פאניקה? מד"א נערך להחמרה בשפעת

במגן דוד אדום החליטו להתכונן לגל הידבקות בשפעת החזירים שעלול להתרחש בחודשי החורף. "המטרה לצמצם למינימום את ההדבקה של הצוותים ואת התפשטות הזיהום"

על רקע ההערכות המדאיגות לפיהן בחורף הקרוב צפויים אלפי בני אדם להידבק בשפעת החזירים, החליטו היום (ראשון) במגן דוד אדום על שורת צעדים מידיים במטרה לשפר את ההתמודדות עם המחלה. הנחייה שהתפרסמה הבוקר בארגון מורה לכל העובדים והמתנדבים לעבור הדרכת רענון בסכנות ההדבקה, אבחון המחלה, הסיכונים מסיבוכי המחלה ומיגון שמטרתו צמצום האפשרות ההדבקה מחולים.

כמו כן, נרכש לאחרונה מכשיר מיוחד שיוצב בתחנות מד"א השונות, שיאפשר שטיפה וריסוס של אמבולנסים. המכשיר החדש יאפשר לשמור על רמת היגיינה גבוהה יותר ויסייע במניעת העברת הנגיף מחולה לחולה אחר.

בנוסף ירכוש ארגון ההצלה מספר גדול של מסכות חדישות בדרגות הגנה ואטימה גבוהה יותר מאלה שמספקות מסכות הפנים הבסיסיות. המסכה נועדה להגנה נשימתית כדי לצמצם למינימום את החשיפה לנגיפים באוויר בעת התפרצות מגפת שפעת החזירים בקנה מידה קטלני. במקרים קלים ייעשה השימוש במסכת פנים בסיסית.

"אמצעי הזהירות הם חלק משורת צעדים שהארגון יבצע במגוון תחומים אם תתרחש התפרצות אלימה של הנגיף, והם נועדו לצמצם למינימום את ההדבקה של צוותי מד"א והתפשטות הזיהום מחולה לחולה אחר המשתמש באמבולנס", אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין.

במהלך סוף השבוע מת גבר בן 50 מסיבוך של שפעת החזירים. היה זה מקרה מוות חמישי כתוצאה מהמחלה בישראל. נכון להיום, אובחנו בארץ 2,000 חולים בשפעת החזירים. 15 מהחולים נמצאים במצב קשה, והם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ.

לאור העלייה במספר מקרי המוות וההידבקות בנגיף השפעת, השיגה המדינה הסכם לרכישת חיסונים למחלה, הכולל אופציות לרכישת חיסונים בסך שבעה מיליון שקלים. ההסכם נחתם עם החברה הגדולה בעולם לייצור חיסונים. עם זאת, ידרשו לפחות מספר שבועות של ניסויים בטרם יוודע אם החיסונים המפותחים כעת אכן בטוחים ויעילים.

כמו כן, סגן שר הבריאות יעקוב ליצמן יצא הלילה לארצות הברית לפגישות עם ראשי מערכת הבריאות במדינה. במהלך שהותו בארה"ב, יבקר ליצמן בבית החולים 'ניו קליניק' במינסוטה ובבתי חולים בניו יורק, במטרה לעמוד על הערכות לשפעת החזירים. מלשכת סגן שר הבריאות נמסר כי סגן השר יעדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ישירות במהלך הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully