וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ממשלת החלומות היא עם קדימה והליכוד"

יו"ר העבודה חזר על תמיכתו בהצטרפות מפלגתו לממשלה רחבה בראשות נתניהו. על גלעד שליט: "אני לא מאמין שזה אבוד"

יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון אהוד ברק, התייחס הבוקר (חמישי) לכינוס ועידת המפלגה, שבה יוכרע אם העבודה תיכנס לממשלה בראשות בנימין נתניהו. בראיון לקול ישראל אמר ברק כי, "יכול להיות שרוב מוחלט של הציבור היה מעדיף ממשלה של הליכוד, קדימה והעבודה, אבל יש הבדל בין ממשלה קיצונית וצרה לבין ממשלה עם העבודה שמשפיעה על הדרך. ממשלה כזאת עדיפה בעיני הציבור, עדיפה בעיני בוחרי העבודה ועדיפה בקרב חברי המוסדות של העבודה". לדבריו, "ממשלת החלומות של הציבור היא ליכוד, קדימה והעבודה".

ברק הדגיש כי בחינת ההצטרפות לממשלה, לא נעשית על רקע שיקול אישי: "אני לא מקבל את החלוקה שמתנוססת כאילו אני, שלום שמחון, פואד ומתן נדבקים לכיסאות ואילו רק חברינו שאיימו בקרע ובפילוג, רואים את טובת המדינה לנגד עיניהם. אין כאן שיקול אישי ולכן אני לא מקבל את החלוקה הזאת. מי שמעלה את האיום על תרבות הדיון במפלגה, פוגע ביסוד האמיתי של המפלגה".

אתמול הודיע מזכ"ל העבודה, ח"כ איתן כבל, כי ועידת המפלגה שתדון בהצטרפות לממשלה, תכונס ביום שלישי. למרות זאת, לדברי ברק, אם ראש הממשלה המיועד נתניהו יודיע לנשיא המדינה פרס כי בכוונתו להשביע את את הממשלה החדשה כבר ביום שני, תתכנס ועידת העבודה ביום ראשון: "אם תידרש החלטה עד יום שני, נתכנס ביום ראשון. המרכז יתכנס, ייבחרו דוברים, מה הסיפור?"

ברק קרא ליו"ר קדימה לבני, לבדוק אפשרות להצטרף לממשלת נתניהו: "אני קורא גם לקדימה להצטרף לממשלה. אני מצר על כך שאנחנו לא עם 20 או 30 מנדטים ולאמץ אלי את ציפי וביבי, העם בחר נתניהו. אני קורא ללבני לחשוב שוב, גם אם מחיר כניסתה יהיה מחוסר תיקים או ממלחמות מרפקים".

ברק התייחס גם לסוגיית החייל החטוף גלעד שליט ולביקורת שנשמעה נגדו לאחר ביקורו באוהל משפחת שליט מול בית ראש הממשלה. "הביקורת היא הזויה, באתי לבטא את הזדהותי ואת האמפתיה שלי לנועם ואביבה. אני לא מאמין שהמו"מ בעניינו של גלעד אבוד. מה שצריך לעשות זה לשלוח את הצוות חזרה לקהיר ולחדש השיח באופן אינטנסיבי, כדי להגיע תוצאה הטובה ביותר שניתן להגיע ולהביא אותה להחלטת הקבינט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully