וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גידול של 60% בבנייה בהתנחלויות"

דו”ח שלום עכשיו לשנת 2008, המבוסס על תצלומים וביקורות תוקף את המתנחלים: ”הם ניצלו את המלחמה בעזה, כדי להרחיב את הבנייה”

תנועת שלום עכשיו פרסמה הבוקר (רביעי) את הדו"ח השנתי שלה לסיכום שנת 2008 בהתנחלויות ובמאחזים. בדו"ח נטען כי במהלך השנה החולפת נבנו בהתנחלויות 1,257 מבנים חדשים, מתוכם 748 מבני קבע ו-509 קרוואנים. בשלום עכשיו טוענים כי מדובר בעלייה של כ-60 אחוזים לעומת הבנייה שבוצעה בהתנחלויות בשנת 2007.

"מיזמי הבנייה הגדולים" כהגדרת שלום עכשיו בוצעו במודיעין עלית (35 מבנים חדשים), בבית אריה (27), במעלה שומרון (19), בביתר עילית (18), באלפי מנשה (16) במעלה אדומים (13) ובאפרת (15). שכונות הקרוואנים הגדולות נבנו על פי שלום עכשיו בהתנחלות עפרה (21), בקרית ארבע (19) ובשילה (12).

בעניין המאחזים מצוין בדו"ח כי אף מאחז שנבנה בהתנחלויות לא פונה בשנת 2008. עוד נטען כי בשלושה מכל ארבעה מאחזים התקיימו עבודות בנייה או פיתוח במהלך שנת 2008. לגבי הוספת מבנים במאחז מגרון נאמר בדו"ח כי "דומה שהודעת המדינה לבג"ץ על הסכמה עם המתנחלים לפינוי מגרון והעתקתו להתנחלות אדם, עודדה את המתנחלים להתחיל לבנות דווקא במגרון, שכן הביצוע, אם אמנם יקרה, ייקח שנים".

שלום עכשיו תוקפת את המתנחלים ומציינת בדו"ח כי "במהלך המלחמה בעזה, ניצלו המתנחלים את העובדה שכל תשומת הלב הציבורית הופנתה לנעשה בדרום, כדי להרחיב את הבנייה במאחזים ובהתנחלויות. בשלב זה קשה לאמוד את כמות הבנייה שנעשתה בשבועות המלחמה, אך ניתן לציין בבירור כי נפרצו מספר דרכים חדשות, שנועדו להרחיב את השליטה בשטחים הסמוכים להתנחלויות".

גם הממשלה זוכה לביקורת בדו"ח של שלום עכשיו. "לצד ההכרזות על מחויבות להקפאת ההתנחלויות ולצד פעולות אכיפה מצומצמות למדי, המשיכה הממשלה את הבנייה בהתנחלויות. למרות הצהרות הממשלה לפיהן לא הופקעו קרקעות חדשות, לשלום עכשיו נודע על מספר החלטות וצווים שמשמען בפועל הוא הפקעת קרקעות חדשות והעברתן לידי המדינה". בדו"ח צוין כי הנתונים מבוססים על תצלומי אוויר וביקורי שטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully