וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "מצבו של גלעד שליט טוב"

ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר כי "אנו מטפלים בשליט כיאות, למרות היחס המחפיר לאסירים פלסטינים בישראל". הוא גם חידש את קריאתו להפסקת אש

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, התייחס למצבו של החייל החטוף גלעד שליט. בראיון לרשת "סקיי" הבריטית אמר משעל כי "גלעד שליט חי, מצבו טוב ואנו מטפלים בו כיאות". לדבריו, "אנו עושים זאת, אף על פי שאנו יודעים כי ישראל נוהגת בצורה מחפירה כלפי האסירים הפלסטינים". משעל גם חידש את קריאתו למען הפסקת עם ישראל: "אני מציע לישראל להוציא את האזרחים משני הצדדים ממעגל הלחימה", אמר משעל.

משעל מתח ביקורת חריפה על יחסן של מדינות ערב כלפי הפלסטינים. "אנו הפסדנו עד כה בכל המלחמות בשל חולשתן של מדינות ערב, שנכנעו לתכתיבים האמריקאים". כשנשאל על ירי רקטות הקסאם לעבר ריכוזי אוכלוסין במערב הנגב, אמר משעל כי "אנחנו לא תוקפים במתכוון אזרחים". משעל הוסיף בנימה צינית כי "בסך הכל אנו אוחזים בנשק פרימטיבי, אולי האמריקאים יסייעו גם לנו בנשק מתוחכם יותר וכך נוכל לפגוע במדויק במטרות צבאיות".

זוהי התבטאותו השנייה של משעל בנוגע לגורלו של שליט: אתמול הוא האשים את ישראל באחריות לקיפאון במשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" הוסיף משעל כי "ישראל מסרבת לשחרר אסירים שנידונו למאסר עולם והיא דוחה את רוב שמות האסירים שמגיש לה חמאס".

בתוך כך, סופיאן אבו זיידה, ששימש בעבר כשר הפלסטיני לענייני אסירים, אמר אמש כי הזמן פועל לרעתו של שליט. אבו זיידה שהתארח במערכת וואלה! חדשות אמר כי "חטיפת גלעד שליט עלתה לנו יותר מאלף הרוגים ומאות עצורים. חמאס בבעיה והוא לא יכול לשווק עסקה לפלסטינים ללא עשרות אסירים מהזרוע הצבאית שאין להם סיכוי להשתחרר אלא בעסקת חילופי שבויים, אך חמאס לא יוכל להחזיק לעד בשליט. הזמן משחק לרעתו של שליט". לדבריו, "חאלד משעל לא יכול לקבל כל החלטה על שליט לבדו. הוא יכול לנסות לשכנע את הפלגים בעזה לשחררו אם תהיה עסקה מספקת. תמורת מחיר נמוך, הוא לא יצליח לשחררו גם אם ירצה בכך. מצד שני, הוא לא יוכל למנוע עסקה אם חמאס ברצועה יהיה מעוניין בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully