וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג שפרץ מחסום בגבעת הקפיטול נורה למוות, שוטר נהרג

עודכן לאחרונה: 3.4.2021 / 16:30

הנהג שעט לעבר המחסום המשמש את עובדי המקום ודרס שני שוטרים, שלושה חשודים אחרי ההסתערות של תומכי טראמפ. הוא שלף סכין, אך הוא נורה ונהרג בידי הכוחות. שוטר נוסף נפצע קשה משטרת הקפיטול: "ככל הנראה לא מדובר בטרור". ביידן עודכן בהתפתחויות

בווידאו: נהג פרץ מחסום בגבעת הקפיטול, איים בסכין על שוטרים, ונורה למוות/צילום: רויטרס

נהג רכב פרטי פרץ הערב (שישי) מחסום סמוך למתחם הקפיטול בוושינגטון ודרס שני שוטרים. לפי כלי התקשורת בארצות הברית, הנהג יצא מהמכונית, איים בסכין לעבר השניים, נורה, ופונה מהמקום במצב אנוש. בבית החולים לאחר מאמצי החייאה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אחד מהשוטרים שנדרסו מת מפצעיו, בעוד חברו פונה לבית החולים במצב קשה.

התקרית עצמה התרחשה כ-90 מטרים מהכניסה לבניין הסנאט, במחסום המשרת את עובדי המקום. משטרת הקפיטול הכריזה על עוצר וקראה לנוכחים במתחם להסתגר מחשש לאירוע ביטחוני. המניע של הנהג הדורס טרם התברר, אולם משטרת הקפיטול מסרה כי כפי הנראה, לא מדובר באירוע טרור. כמו כן, המשטרה אמרה כי אין קשר בין האירוע הזה לפריצתם למתחם של תומכי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לפני כשלושה חודשים.

שוטרים מתאספים ליד המכונית שהתנגשה במחסום בגבעת הקפיטול בוושינגטון. 2 באפריל 2021. AP
זירת האירוע, היום/AP

במסגרת העוצר שהוכרז, כל הכבישים המובילים למתחם נחסמו על ידי כוחות משטרה. בתיעודים שונים נראה מסוק טס מעל המתחם, ושוטרים מכוונים את עוברי האורח לעזוב את המקום. הנשיא ג'ו ביידן, שהיה בדרכו מהבית הלבן לקמפ דיוויד, עודכן בהתפתחויות.

האירוע התרחש כשלושה חודשים לאחר שתומכי טראמפ הצליחו לפרוץ למתחם ופשטו על בניין הקונגרס, בעידודו של הנשיא לשעבר. רק בשבועיים האחרונים החלו הרשויות להסיר את גדרות התיל שהוצבו במקום. הפעם, מחוקקים לא היו במתחם, שכן שני בתי הנבחרים נמצאים כעת בפגרה לרגל חק הפסחא.

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, הורתה על הורדת דגלי ארצות הברית לחצי התורן, לאות אבל על מותו של השוטר.

שוטרים מתאספים ליד המכונית שהתנגשה במחסום בגבעת הקפיטול בוושינגטון. 2 באפריל 2021. AP
שוטרים מתאספים ליד המכונית שהתנגשה במחסום בגבעת הקפיטול, היום/AP
שוטרים מתאספים ליד המכונית שהתנגשה במחסום בגבעת הקפיטול בוושינגטון. 2 באפריל 2021. AP
במסגרת העוצר שהוכרז, כל הכבישים המובילים למתחם נחסמו על ידי כוחות משטרה/AP

בהתפרעויות במתחם הקפיטול שהתרחשו לפני כשלושה חודשים נהרגו חמישה בני אדם. האירוע, שנחשב ככואב למדי בתודעה האמריקנית, מהווה תזכורת מהדהדת לכך שגבעת הקפיטול עדיין מהווה יעד פוטנציאלי לאלימות. בעקבות זאת, בזמן שחלף תוגברה האבטחה סביב המקום, אולם בשבועות האחרונים אמצעי הזהירות הוסרו בהדרגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully