וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלת המרחק בוטלה, החינוך יישאר סגור: ישראל יוצאת מהסגר השלישי

החל מהבוקר הוסרו כמה מההגבלות שהוטלו ב-6 השבועות האחרונים, בהן איסור שהייה בבתים של אחרים וטיפולי קוסמטיקה ומספרות. עם זאת, הלימודים ימשיכו להתנהל מרחוק לפחות עד שלישי והשמיים נשארים סגורים מחשש לחדירת מוטציות. הממשלה תתכנס היום לדיון באסטרטגיית יציאה

בווידאו: נתניהו וגנץ בפתח ישיבת הממשלה שדנה בהארכת הסגר/צילום: לע"מ ואיתמר שאול משרד הביטחון

לאחר שישה שבועות של סגר, שכלל חודש של סגר הדוק, הבוקר (ראשון) הוסרו מרבית ההגבלות. מגבלת האלף מטרים תבוטל וכן איסור השהייה בבתים של אחרים. יותרו טיפולים במתכונת אחד על אחד ופתיחת מקומות עבודה ללא קבלת קהל. עם זאת, השרים אישרו אמש את הארכת ההגבלות על מערכת החינוך, שתישאר סגורה עד יום שלישי ב-07:00.

ישיבת הממשלה תתכנס הערב לדון באסטרטגיית היציאה מהסגר. זאת, בעוד מניין חולי הקורונה הקשים מוסיף לעלות ויותר מ-5,000 בני אדם מתו מהנגיף.

הצעדים הראשונים ביציאה מהסגר

  • ביטול הגבלות התנועה ל-1,000 מטרים מהבית
  • פתיחת מקומות עבודה ללא קהל
  • החזרת שירותים במתכונת אחד על אחד
  • תתאפשר רכישת מזון בטייק אווי
  • תתאפשר פתיחת צימרים לחופשות של משפחות גרעיניות
  • פתיחת שמורות טבע וגנים לאומיים, אתרים, שימור אתרים ורשות עתיקות באוויר הפתוח
  • ישיבת ממשלה נוספת לדיון בהמשך תכנית היציאה מהסגר

עוד בוואלה!

הממשלה אישרה: מערכת החינוך תישאר סגורה לפחות עד שלישי

לכתבה המלאה
ברקע הסגר | מטיילים סמוך לחוף הים בתל אביב 1 בינואר 2020. ראובן קסטרו
ללא הגבלת מרחק. טיילת תל אביב, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

אילו הגבלות יוסרו?

תבוטל הגבלת התנועה למרחק של קילומטר ממקום המגורים ויותר לשהות בבתים של אחרים. ייפתחו מקומות עבודה ללא קהל ויוחזרו שירותים במתכונת אחד על אחד, בהם מספרות וקוסמטיקה.

בנוסף, תתאפשר רכישת מזון בטייק אווי, פתיחת צימרים לחופשות של משפחות גרעיניות וכן שמורות טבע וגנים לאומיים, אתרים, שימור אתרים ורשות עתיקות באוויר הפתוח.

שלב ב' מהיציאה מהסגר | פתיחת מכון קוסמטיקה "חנן קמיר" בפתח תקווה 1 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
פתיחה הדרגתית. מכון קוסמטיקה "חנן קמיר" בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

מערכת החינוך

השרים קבעו כי ההגבלות על מערכת החינוך יימשכו עד ליום שלישי בשעה 07:00. במסגרת זו, הלימודים לא יתחדשו כסדרם והתלמידים ימשיכו בלמידה מרחוק. תותר הגעת עובדים למוסדות החינוך. במקביל, תבוטל חובת הישארות תלמידים בפנימיה למשך 30 ימים לפחות ואיסור הגעת תלמיד לפנימיה אם שהה בבית מגורים אחר.

עם זאת, הממשלה תדון בהצעה לפיה החל משלישי, מערכת החינוך בגילאי 6-0, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב - תפעל כרגיל בערים ירוקות וצהובות. עבור תלמידים בכיתות אלה המתגוררים ביישובים כתומים ואדומים יחודשו הלימודים בקפסולות של חצאי כיתות בגנים, בכיתות א'-ד' וי"א-י"ב ורק באוויר הפתוח. הלימודים יתקיימו לסירוגין, יום כן יום לא, עבור כל חצי כיתה. לפי הצעה זו, כיתות ה'-י' בכלל הערים ימשיכו בלימודים מהבית.

הכנות בבית הספר "יסוד המעלה" לקראת החזרה ללימודים אחרי הסגר, ראשון לציון, 26 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
ימשיכו בלמידה מרחוק. כיתה ריקה/ראובן קסטרו

מסחר

מרכזי הקניות יישארו סגורים עד להחלטה חדשה. עם זאת, מרכזי ביג וקניוני עופר הודיעו כי ייפתחו כרגיל. בקבוצת קניוני עופר הסבירו היום כי הקניונים פתוחים גם בסגר לטובת החנויות החיוניות שנמצאות בהן, והשוכרים שירצו מחר לפתוח יורשו לעשות זאת. הקבוצה מונה 17 מרכזי קניות סגורים ופתוחים ברחבי הארץ ובהם נוף הגליל בנצרת, הקריון, גרנד קניון בחיפה, קניון עופר בחדרה, הקניון הגדול בפתח תקווה, קניון רחובות, קניון רמת אביב וגרנד קניון באר שבע.

מתחם ביג קסטינה במהלך סגר נובמבר 2020. ראובן קסטרו
מרכזי הקניות נשארים סגורים. מתחם ביג קסטינה/ראובן קסטרו

תחבורה ותעופה

עם היציאה מהסגר תתוגבר התחבורה הציבורית ברחבי הארץ בקווים בעלי ביקוש גבוה. תפוסת הנוסעים באוטובוסים תעמוד על 75% מהתפוסה המלאה. נסיעה ברכבת ישראל תתאפשר רק באמצעות הזמנת שובר נסיעה מראש.

נמל התעופה בן גוריון יישאר סגור מחשש לחדירת מוטציות. השרים אישרו אמש כי החובה לבצע בדיקת קורונה במהלך 72 השעות לפני העלייה למטוס לישראל תחול גם לגבי העלייה למטוס מישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully