וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר מצרים בישראל: התעלמות מהסוגיה הפלסטינית תוביל לפיצוץ

16.6.2016 / 13:23

חאזם חיירת אמר בכנס הרצליה כי מדינתו מחויבת ליוזמה הצרפתית והדגיש כי הזמן לפתרון שתי המדינות אוזל: "הרחבת ההתנחלויות שוחקת את התקווה". שגריר ירדן בישראל: "שלום לא יגיע במו"מ ישיר"

צילום: כנס הרצליה, עריכה: אביב אירגז

שגריר מצרים בישראל, חאזם חיירת, נאם היום (חמישי) בכנס הרצליה והתייחס למתיחות האזורית. "אסור לנו לאבד תקווה לשלום, ליציבות ולרווחה לאנשי האזור. זה נכון שהמזרח התיכון מתמודד עם אתגרים ומשברים שמאיימים על מדינות האזור. זה לא אומר שהעולם עסוק בנושא זה ושהנושא הפלסטיני יכול לחכות", אמר חיירת במסגרת מושב "ישראל יוזמת" בכנס.

לדבריו, המצב נפיץ והאזור אף יכול להתלקח. "התעלמות מהעובדות לא משנה אותן, אלא יכולה להוביל לפיצוץ שהיא מנסה למנוע, כמו שאנחנו רואים בסבב האלימות האחרון: המתח בירושלים, המצב המדרדר בגדה המערבית - כולל הרחבת ההתנחלויות בשטח C, ששוחקת את שטח המדינה הפלסטינית. זה חותר תחת תקווה בזמן שבו ערבים וישראלים מכל הדתות שואפים לשלום וביטחון".

לקריאה נוספת:
אחרי שנתיים וחצי: מצרים מינתה שגריר חדש לישראל
נתניהו נפגש עם שגריר מצרים הנכנס ודן עמו על המגעים בין ישראל לטורקיה
"סימן להתחממות היחסים": ישראל השיבה למצרים עתיקות שנגנבו

שגריר מצרים בכנס הרצליה - ראשוני. ספק 500
"הנושא הפלסטיני לא יכול לחכות". חיירת נואם בכנס הרצליה, היום/ספק 500

חיירת הדגיש כי השאיפה לשלום עדיין קיימת. "בעוד הסכסוך נמצא במבוי סתום, מצרים מאמינה שהסכם נמצא בהישג יד לשלום שיביא ביטחון באזור. מצרים תמשיך לעבוד עם כל הצדדים להוציא לפועל את היוזמה הערבית. אבל רק הישראלים והפלסטינים יכולים לבצע את הבחירה האמיצה לבצע אותו. הנשיא א-סיסי עודד ישראלים ופלסטינים וכל הצדדים להגיע לשלום ולמצוא פתרון לסכסוך. הנשיא א-סיסי אישר את תמיכת מצרים בכל המאמצים להחיות את תהליך השלום. מצרים מברכת את היוזמה הצרפתית, שתורמת למסגרת הבינלאומית של מטרה זו".

הוא הוסיף: "ועידת פריז היא צעד בכיוון השלום. אני חייב לומר שישראלים ופלסטינים צריכים לעשות שלום כי הם חייבים. פתרון שתי המדינות הוא היחיד לסיום הסכסוך. לא נשאר הרבה זמן ואין עוד חלופות. היעדר התקווה חותר תחת היציבות האזורית והבינלאומית וגם מעודד ארגונים קיצוניים, שמפיצים הרג ושנאה. טרור היום הוא אחד האתגרים החזקים לשלום העולמי וליציבות האזורית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
"איום לא פחות לשלום מהטרור הוא תפוצת נשק להשמדה המונית, מקווים שכל המדינות ייענו ליוזמת הפירוז"

חיירת התייחס לארסנל הגרעיני המיוחס לישראל ולעובדה כי ירושלים מסרבת לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. "איום לא פחות לשלום מהטרור הוא תפוצת נשק להשמדה המונית. מצרים קראה מאז 1974, כשהציעה לראשונה אזור מפורז מנשק גרעיני במזרח התיכון באו"ם. מצרים חידשה את היוזמה בשנות ה-90. ההחלטה מ-1995 קראה לכל המדינות שעוד לא הצטרפו ל-NPT להצטרף אליה ללא שיהוי. למרות זאת, החוסר בנכונות פוליטית של מעטים גרמה בכישלון היוזמה וגם לכישלון הוועידה ב-2015. מצרים השקיעה מאמצים רבים ונחושה להמשיך כדי לייצר אזור נקי מנשק להשמדה המונית. אנחנו מקווים שכל המדינות ייענו ליוזמה. שלום, מלחמה בטרור ומניעת הפצת נשק קשורות אחד לשני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"תומכים בפלסטינים ובישראלים". עבידת בכנס הרצליה, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

גם שגריר ירדן, וליד עבידאת, נשא דברים ברוח דומה בכנס, במושב בו השתתף חיירת. "על כולנו לא להוריד מבטנו מתהליך השלום. אנחנו משרתים אינטרס משותף ומטרה אחת - השלום. אם מסתכלים על 1967 והחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, יש לנו גישה אזורית ובינלאומית. ירדן חושבת שיוזמת השלום הערבית היא היוזמה העיקרית לשלום אזורי, שלום מלא, ביטחון מלא. היא לא נתמכת רק על ידי מדינות ערב, אלא גם על 58 מדינות אסלאם.

"מה ישראל יכולה לבקש יותר? זו לא משימה קלה. זו בעיה שקיימת זמן רב. אבל האם עלינו לאבד תקווה כמו בשנה שעברה? האם אנחנו צריכים לראות עוד מלחמה? בירדן אנחנו לא רוצים לראות את זה. שלום הוא הכרחי ולא יכול להיבנות רק על ידי משא ומתן ישיר, לכן אנחנו תומכים גם ביוזמה הצרפתית. כשאנחנו אומרים שאנחנו תומכים בפלסטינים ובישראלים אנחנו מאמינים בזה ועובדים בזה. אנחנו עדיין מנסים להביא את הצדדים יחד ולגשר על הפערים לכיוון פתרון שתי המדינות. אנחנו מאמינים גדולים בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully