וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן לעיתונאית: "אישה חסרת בושה, דעי את מקומך"

9.8.2014 / 5:37

ערב הבחירות לנשיאות, ארדואן השתלח בכתבת הוותיקה של ה"אקונומיסט", אמברין זמאן: "את מחבלת. נתנו לך עט אבל בחרת להעליב את החברה". העורך הראשי של ה"הורייט" נאלץ להתפטר

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במעמד חנוכת הרכבת המהירה בין איסטנבול לאנקרה – 25 ביולי 2014. לשכת ראש ממשלת טורקיה, אתר רשמי
ראש ממשלת טורקיה בעצרת בחירות באיסטנבול בחודש שעבר/אתר רשמי, לשכת ראש ממשלת טורקיה

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן השתלח באחת העיתונאיות הבכירות בארצו, אמברין זמאן, וכינה אותה "מחבלת חסרת בושה". ביום ראשון ארדואן יתמודד על תפקיד הנשיא. אלה יהיה הבחירות הישירות הראשונות לתפקיד הנשיא בטורקיה. מכוני הסקרים (שממילא כפופים לממשלה) חוזים לארדואן לפחות 50% מהקולות, שאמורים להספיק לו עבור ניצחון בסיבוב הראשון.

בראיון שנערך ביום רביעי, פנתה זמאן, כתבת ה"אקונומיסט" וה"טראף" אל מנהיג האופוזיציה, כמאל קילצ'דאוגלו, ושאלה אותו האם בחברה מוסלמית יש מקום לערער על הרשויות. למחרת נאם ארדואן בעצרת בחירות בעיר מלאטיה, והטיח עלבונות בעיתונאית מבלי לנקוב בשמה: "זו מחבלת בתחפושת של עיתונאית... אישה חסרת בושה, דעי את מקומך. נתנו לך עט ונתנו לך טור בעיתון, ואז בחרת להעליב את החברה שבה 99% מהאוכלוסייה הם מוסלמים?".

העיתון הבריטי "אקונומיסט" פרסם הצהרה שבה גיבה את העיתונאית, הכותבת עבורו מטורקיה ב-15 השנים האחרונות: "בדמוקרטיה אין מקום להלך אימים על עיתונאים. תחת ארדואן, טורקיה הפכה למקום קשה ביותר עבור העיתונות העצמאית". הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה (OSCE) מסר בתגובה כי "קמפיין ההסתה נגד אמברין זמאן מאיים על ביטחונה".

הבחירות בטורקיה:
למה ארדואן מתעקש להשוות בין ישראל להיטלר?
כיצד יראה שלטונו של הנשיא ארדואן בעשור הקרוב?

(בתמונה: קריקטורה מה"אקונומיסט" המציגה את ארדואן כאמן אשליות)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

זמאן פוטרה בשנה שעברה מהיומון "האברטורק" אחרי שהואשמה בביקורת-יתר נגד הממשלה. בטור שפרסמה אמש בעיתון הטורקי "טראף", כתבה זמאן לארדואן: "אתה מבצע לינץ' באישה מוסלמית, משום שרק תיארה את מה שאתה עושה. זה בגלל שנשים הן מטרה נוחה, הלא כך?".

לדברי זמאן, היא כבר הייתה נתונה בעבר לאיומים ולהסתה בחסות הממשלה הטורקית, השולטת על כלי התקשורת במדינה. בין היתר, אמרה, היא כונתה "כלבה יהודייה", ונאמר לה כי עליה "להפוך לשפחה של ג'יהאדיסטים בעיראק".

ממשלת טורקיה נוקטת צעדי ענישה קשים נגד עיתונאים המבקרים את שלטונה, הנעים בין צנזורה לעונשי מעצר, ומגיעים לעתים בצורת התנכלויות שונות, כגון ביקורות מס פתאומיות או עיכובים בנמלי התעופה. לאחרונה, גם צעדי הממשלה נגד הנשים נמצאים במגמת הסלמה מדאיגה: בשבוע שעבר, סגנו של ארדואן, בולנט ארינץ', עורר תרעומת כאשר אמר ש"נשים לא צריכות לצחוק בציבור". לפי רשת סי-אן-אן, 40% מהנשים בטורקיה סובלות מאלימות בתוך המשפחה.

בתוך כך, העורך הראשי של העיתון הטורקי הנפוץ "הורייט" התפטר מתפקידו ביום שישי, יממה אחרי אחרי שארדואן מתח ביקורת נוקבת על תאגיד התקשורת "דואן", השולט בעיתון. לדברי ארדואן, בעלי "דואן" והמגזין הגרמני דר שפיגל חברו כדי לתמוך ביריבו העיקרי בבחירות הקרובות, אקמלדין איחסאנולו. לפי כמה דיווחים, הנהלת "דואן" אילצה את העורך, אניס ברבראולו, להתפטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully