וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים יהודים הותקפו בסידני: "נחתוך לכם את הגרון"

6 נערים שיכורים עלו על אוטובוס בפרבר של העיר באוסטרליה, איימו על התלמידים, וקראו קריאות אנטישמיות ונגד ישראל. "אמא, עזרי לנו, הם מאיימים להרוג אותנו וצועקים הייל היטלר"

הדיווח ברשת 9NEWS האוסטרלית

25 תלמידי בתי ספר יהודים ברנדוויק, פרבר של העיר סידני באוסטרליה, הותקפו אתמול (רביעי) בידי שישה נערים שעלו על אוטובוס בו נסעו וצעקו "הייל היטלר", "הרגו את היהודים" ו"הפלסטינים צריכים להרוג את כל היהודים". הנערים איימו על הילדים, שהצעיר בהם היה בן חמש, ואמרו: "אנחנו נחתוך לכם את הגרונות".

חמישה מבין ששת החשודים נעצרו הבוקר והמשטרה ממתינה שהחשוד השישי יסגיר את עצמו. "יש עוד צעיר שאנחנו מבקשים לחקור בנושא", סיפר מפקד המשטרה המקומית. "הוא יודע מי הוא. אני רוצה שהוא יגיע לתחנת המשטרה בעצמו. אם הוא לא יעשה זאת, אנחנו יכולים למצוא אותו בעצמנו". המשטרה אישרה כי החשודים הם תלמידים בעצמם והם עלו על האוטובוס שיכורים ולבושים במדי בית ספר. "נהג האוטובוס מסר את גרסתו לאירועים", אמרו במשטרה. "אנחנו מאמינים שהוא לא היה מודע למה שקרה".

לקריאה נוספת
צפו: מרקל ובכירים בגרמניה בקמפיין נגד אנטישמיות
אחרי ההפגנות האלימות: צרפת מבטיחה להיאבק באנטישימות
רב הוכה במרוקו על ידי צעיר שזעם על המבצע בעזה

תלמידים יהודים הותקפו באוטובוס באוסטרליה. הדיילי טלגרף האוסטרלי, צילום מסך
הילדות התקשרו בהיסטריה: "עזרי לנו אמא". האוטובוס שבו הותקפו הילדים/צילום מסך, הדיילי טלגרף האוסטרלי

בעקבות האירוע תוגברה האבטחה בבתי הספר היהודים באזור וכמעט כל ההורים לתלמידים באותם בתי הספר בחרו שלא לשלוח את ילדיהם לאוטובוס אלא להסיע אותם ללימודים. ג'קי בלקבורן, ששלושת בנותיה בנות השמונה, עשר ו-12 היו על האוטובוס סיפרה כי הן בטראומה. "נהג האוטובוס פתח את הדלתות לאנשים המוזרים האלה ואפשר להם להתעלל בילדים", אמרה. "בתי ספר יהודים צריכים להיכנס לכוננות גבוהה. אני רועדת כעלה נידף". ילדותיה ירדו מהאוטובוס והתקשרו אליה: "הן התקשרו בהיסטריה מבונדי ואמרו לי: 'עזרי לנו אמא, גברים שיכורים רעים ומוזרים באוטובוס". לדבריה, הטלפון נותק לאחר מכן וילד אחר צלצל אליה ואמר "הם מאיימים להרוג אותנו, הם צועקים 'הייל היטלר'".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תלמידים יהודים הותקפו באוטובוס באוסטרליה. הדיילי טלגרף האוסטרלי, צילום מסך
אבטחה מוגברת ברנדוויק/צילום מסך, הדיילי טלגרף האוסטרלי

בלקבורן סיפרה כי כשהנערים עלו לאוטובוס הם ניסו לשבת ליד הילדים וכשהם ירדו מהאוטובוס הם בעטו בדלת ובחלונות של האוטובוס וצעקו, 'אנחנו הולכים להרוג אתכם", קיללו את ישראל וקראו "לשחרר את פלסטין". "הילדים מודעים למה שקורה במזרח התיכון, אך הסכסוך במזרח התיכון לא צריך להיות מיובא לכאן. עכשיו אנחנו מרגישים מאוד פגיעים". נועה, שישבה בחלק האחורי של האוטובוס, סיפרה כי הנערים "לא הצליחו ללכת כמו שצריך ונראו שיכורים". הנערים אמרו לה :"בואו, שבו איתנו, אנחנו לא עושים כלום". בשלב זה פנתה נועה לנהג האוטובוס שלדבריה אמר לה: "אל תדאגי ושתקי". "היינו בפאניקה ובכינו", סיפרה. ארקדי, הורה לתלמידות בבית הספר "הר סיני" המקומי, סיפר: "זה מטריד מאוד. שוחחתי הבוקר עם הבנות שלי והן נסערות. חברות שלהן נסעו באוטובוס הזה".

הורי הילדים שהותקפו סיפרו כי ילדיהם התחננו בפני הנהג שיוריד את הילדים מהאוטובוס, אחרי שצעקו "הרגו את היהודים". הבת שלי הותקפה על ידי "נאצים באוטובוס", סיפרה אמה של אחת הילדות שהותקפו. התלמידים שהותקפו היו "היסטרים" לאחר התקרית על האוטובוס, סיפרו כמה הורים לטלגרף האוסטרלי. על פי החשד, הנהג לא הוריד את הנערים מהאוטובוס כי הם לבשו מדי בית ספר. "זה לא היה אוטובוס של בית ספר מסוים וכל תלמיד יכול היה לעלות עליו", אמר חוקר במשטרה.

הנערים נעצרו כ-12 שעות לאחר התקרית על אוטובוס אחר, גם שם תקפו נוסעים אך על רקע אחר. בשל גילם הצעיר לא היה ניתן לחקור אותם ללא נוכחות הוריהם והם יחקרו בהמשך היום. מהמשטרה המקומית נמסר כי קבוצת הנערים "מוכרת למשטרה" והיא הייתה מעורבת בעוד מספר תקריות עת שהיו שיכורים אתמול בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully